У Росії четвертий день шукають корабель "Амурська", що перевозив майже 700 т золотоносної руди. Це приблизно 4,2 т золота. Суховантаж загубився в Охотському морі в районі Шантарських островів 28 жовтня.
— Я розмовляв із капітаном Кучеровим 20 жовтня. На судні з пробитим паливним баком не було засобів аварійного зв'язку. Згодом отримав есемеску від нього: "Хвиля 4 метри, вітер 20 м/с", — розповідає Ігор Манухін, знайомий капітана Кучерова.
Судно перевозило вантаж із селища Неран, що в Хабаровському краї, на Амурський комбінат в місті Охотськ. Востаннє звістку від екіпажу отримували на березі близько дев'ятої ранку в неділю. Тоді капітан 58-річний Володимир Кучеров подав три аварійні радіосигнали. З того часу про корабель нема жодних новин.
Спочатку повідомляли, що на "Амурській" було 11 членів екіпажу. Згодом з'ясувалося, що троє з них не вийшли у плавання через погане самопочуття.
Фахівці розглядають кілька версій зникнення корабля. Одна з них: не витримав вантажу, бо розрахований був на 600 т.
— Якщо після виходу в море, наприклад, у трюм проникла вода, а це не слід відкидати, то вантаж міг розмокнути і зміститися. Судно втратило стійкість. У такому випадку могло миттєво перевернутися, — коментує президент Далекосхідної асоціації морських капітанів Петро Осичанський.
За іншою версією, екіпаж пришвартувався десь у бухті, щоб перечекати негоду. Кілька днів над Охотським морем сильний вітер, густий туман. Сигналу екіпаж нібито не подає, бо через шторм на кораблі зникла електрика.
Вантаж "Амурської" оцінюють у $230 тис. Він належить російській золотовидобувній компанії "Поліметал". Уся відповідальність за товар лежить на перевізнику. Судно "Амурське" 39 років тому побудували в Японії. На ньому відсутня система супутникового позиціонування, завдяки якій можна було б установити точні координати корабля.
Коментарі
4