четвер, 03 червня 2010 03:30

Польським льотчикам радили сідати не в Смоленську

Автор: фото: REUTERS/Sergei Karpukhin
  Експерт збирає уламки для дослідження на місці катастрофи польського літака Ту-154 під російським містом Смоленськ 13 квітня 2010 року
Експерт збирає уламки для дослідження на місці катастрофи польського літака Ту-154 під російським містом Смоленськ 13 квітня 2010 року

У понеділок, 31 травня, Міждержавний авіаційний комітет передав Варшаві копії записів "чорних скриньок" Ту-154. Польський літак розбився 10 квітня під Смоленськом. На борту було 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Усі загинули. Серед них президент Польщі Лех Качинський із дружиною Марією і частина політичної еліти країни.

На стенограмі зафіксовані голоси капітана, другого пілота, бортінженера, диспетчера, стюардеси, штурмана і невідомого співрозмовника.

О 9.09 штурман дивиться карту, перевіряє датчики. Другий пілот повідомляє, що в літаку є 11 т палива. Диспетчер радить набирати висоту до 7,5 тис. м.

— Землю видно... Щось там справді видно... Може, вдасться уникнути трагедії, — каже за хвилину другий пілот.

Диспетчер повідомляє про температуру, тиск і курс.

— Скажи, яка температура. Х-о-о-о-лодно, — другий пілот жартує з колегою.

За кілька хвилин він і командир літака вирішують, яку висоту набирати.

— Смоленськ. Видимість 400 метрів. Туман, — повідомляє диспетчер.

Бортінженер, невстановлена особа і пілот обговорюють ситуацію.

О 9.17 капітан розмовляє із невідомим:

— Бася, туман. Не знаю, чи сядемо.

Припускають, що Бася — це головнокомандувач ВПС Анджей Бласік.

— А якщо не вдасться? — цікавиться невідомий.

— Доведеться відійти, — відповідає капітан.

Сумніви в тому, чи зможе сісти літак у Смоленську в диспетчера з"являються за 17 хв. до катастрофи. Він питає, чи є запасний аеропорт. Капітан каже про Вітебськ і Мінськ.

Ту-154 о 9.25 зв"язується з польським літаком, що раніше сів у Смоленську.

— Нам пощастило. Сіли в останню хвилину. Спробуй посадити літак. Якщо не вдасться з другої спроби, йди на запасний аеродром. У Москву чи куди-небудь, — кажуть із землі.

Капітан вирішує знижуватися.

— Їм же вдалося, — підтримує його пілот.

Із першої спроби сісти не вдається.

Капітан пропонує повисіти з півгодини в повітрі і, якщо не розпогодиться, сідати у Вітебську чи Мінську. Ту-154 зв"язується з польськими колегами на землі. Ті кажуть, що хмари надто товсті. О 9.29 капітан запитує, чи прилетіли вже на місце росіяни.

— Іл двічі намагався сісти. Здається, полетів кудись, — відповідають із землі.

— Найгірше, що туман і чорні хмари, — каже другий пілот за 11 хв. до аварії.

Командир наказує знижуватися.

О 9.39 літак готовий до посадки. Диспетчер каже: "смуга вільна". За хвилину до аварії пілоти чотири рази отримують голосове повідомлення, що земля надто близько. Екіпажу наказують негайно підніматися. О 9.41 чути шум від зіткнення з деревом.

— Курва мать, — кричить другий пілот.

Лунає новий наказ диспетчера йти вгору на друге коло. Його слова заглушає крик у кабіні президентського літака.

Зараз ви читаєте новину «Польським льотчикам радили сідати не в Смоленську». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути