У місті Дубаї, Об"єднані Арабські Емірати, відкрили метро. На будівництво лінії витратили $7,6 млрд. Потяги купували в Японії. Вони цілком автоматизовані, їздять без машиніста. Ними керують диспетчери через комп"ютерні системи.
Один поїзд розрахований на 643 пасажири. Він складається із п"яти вагонів, одного "золотого" й чотирьох "срібних" — два для чоловіків, два для жінок. "Золотий" призначений для віп-пасажирів. Проїзд у ньому дорожчий — коштує $1,6 (13 грн. — "ГПУ"). Квиток у "срібний" — $0,5 (4 грн. — "ГПУ").
Вагони завдовжки 18 м. У салоні м"які шкіряні сидіння. Потяги оснащено екранами й аудіосистемами — через них пасажири можуть зв"язатися з диспетчером.
Працюють 10 станцій метро. До наступного року планують відкрити ще 19 та другу лінію підземки. Міська влада сподівається, відтепер на дорогах поменшає тисняви — у місто із населенням 1,8 млн лише влітку приїздить понад мільйон туристів. Утім експерти переконані: метро користуватимуться переважно небагаті люди. Власники автомобілів не схочуть пересідати у громадський транспорт.
— Гадаю, це цікаве нововведення, але ним не будуть користуватися масово, — стверджує 43-річна Кетрін Грум із Дубая.
— Тут дуже дешевий бензин, місцеві звикли, що їх довозять від дверей до дверей. Я, наприклад, залюбки покатаюся, але й надалі їздитиму автівкою. Метро не доправить мене до дверей офісу, а бігати вулицею за вологої дубайської спеки я не збираюся.
Коментарі