У мережі не вщухає скандал навколо скандальної рекламної кампанії італійського бренду Dolce & Gabbana. У Китаї закликали бойкотувати марку.
Рекламні ролики в рамках кампанії "DG любить Китай" (DG Loves China) були присвячені модному показу марки в Шанхаї 21 листопада. На відео азіатська модель їсть паличками італійські страви – тістечка каннолі, піцу і пасту. Її дії коментує чоловік за кадром. В ролику з каннолі він говорить: "Він не дуже великий для тебе?". Користувачів розгнівало стереотипне представлення азіатських жінок, рекламу назвали "расистською".
Згодом між очільником бренду модельєром Стефано Габбаною і користувачем з Азії в соціальній мережі Instagram розгорілася суперечка. Модельєр писав, що Китай - "неосвічена, брудна, смердюча мафія", "Весь світ знає про ваше ставлення до собак. З цієї точки зору ви ще більше расисти, ніж ми".
Пізніше будинок мод заявив, що акаунти Габбани і D&G були зламані, а сам модельєр "любить Китай і китайську культуру". Однак не всі користувачі повірили в це, оскільки дизайнер неодноразово відзначався грубими зауваженнями в соцмережах. Наприклад, у червні цього року він назвав американську співачку Селену Гомез "такою потворною". Наступного місяця Габбана висловився на адресу сім'ї Кардаш'ян, назвавши їх "найдешевшими людьми на світі".
Моделі, які мали брати участь у показі, відмовилися від роботи з D&G. Шоу бойкотувала головний редактор китайського Vogue Анжеліка Чунг. Актриса Чжан Цзиї заявила, що більше ніколи не купить продукцію марки. У результаті запланований на 21 листопада показ у Шанхаї скасували.
Агентство SMG Models, яке рекомендувало модель зі скандальних роликів, вибачилось перед користувачами у своєму офіційному акаунті в китайській соцмережі Sina Weibo. Компанія заявила, що не впливає на процес зйомок, однак її моделі рішуче виступають проти антикитайської поведінки дизайнера D&G.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Збереження природи у тренді: Burberry відмовився від натурального хутра
22 листопада товари D&G зникли з китайських торговельних майданчиків, зокрема Taobao, JD.com, T-Mall, Alibaba. Жителі Китаю є основними покупцями продукції люкс-марок: як підрахувало видання Bloomberg, минулого року китайці витратили понад $100 млрд на елітні товари. Подібні інциденти загрожують розвитку бренду на ринку Китаю, який Габбана виділив як один з найважливіших, пише Financial Times.
Нині у мережі поширюються хештеги BoycottDolce та BoycottDolceGabbana.
У результаті скандалу Стефано Габбана та Доменіко Дольче вибачилися перед жителями Китаю: "Ми ніколи не забудемо цю ситуацію і зробимо все, щоб вона більше не повторилася. Ми постараємося все виправити. Ми будемо виявляти повагу до Китаю всіма можливими способами. Від щирого серця ми просимо вашого вибачення".
Але не лише Dolce & Gabbana втрапляв у "расистські" скандали. Зокрема, цьогоріч в інтернет-магазині шведської марки одягу H&M з'явилося фото темношкірого хлопчика у светрі з написом "Найкрутіша мавпа в джунглях". Внаслідок цього у Південно-Африканській Республіці понищили магазини бренду. Решту магазинів у ПАР H&M тимчасово закрила.
Коментарі