У Києві та області 18 грудня випала півмісячна норма снігу. Наступні два дні опади тривали, хоч і не так інтенсивно. Рух на дорогах був ускладений. Шляхи до столиці з усіх напрямків заблокували вантажівки. Їм мерія заборонила в'їжджати в місто, щоб не створювати додаткові затори.
Міська влада закликала водіїв пересісти на громадський транспорт. Але і той курсував із перебоями. Сніг цілодобово прибирали 450 одиниць техніки. Однак комунальники не розчистити пішохідні зони — тротуари, підземні переходи, зупинки. На переходах утворилася глибока каша зі снігу й води.
— Комунальні служби працювали у складних умовах, особливо — у перший день снігопаду. І впоралися непогано — місто не зупинилося, — вважає урбаніст Григорій Мельничук, 33 роки. — Якщо порівнювати з березнем 2013‑го (протягом доби тоді випала півметра снігу — місячна норми опадів. У столиці була оголошена надзвичайна ситуація. — ГПУ), взагалі спрацювали на відмінно. Бо тоді повністю зупинився транспорт. Цього разу тролейбуси, автобуси і трамваї курсували. Тягачі допомагали вантажівкам на підйомах. Основні дороги були почищені. Хліб підвозили, аварійні служби працювали. До ідеалу, як у Європі, звісно, далеко. Але там на це витрачають більше техніки і людей. Навіть у білоруському Мінську техніки у півтора разу більше (площа Мінська становить 307 кв. км., Києва — 847 кв. км. — ГПУ).
Чи є нормативи, за скільки часу мають бути очищені основні магістралі?
— Чітко прописаних державних нормативів немає. У кожного міста вони свої. У Києві це десь 2 години. За цей час мають бути почищені проспект Перемоги, Миколи Бажана, Столичне і Набережне шосе. Парки прибирають за остаточним принципом.
Чому не прибирали тротуари?
— Бракує техніки малої механізації. Люди не повинні бігати з лопатами і годинами розгрібати сніг. Але не всі тротуари є на балансі шляхово-експлуатаційних управлінь, Київавтодору чи жеків. Деякі — в управлінні підприємств, і вони мають чистити сніг. За зупинки, як правило, відповідає Київпастранс.
Люди скаржилися на неочищені підземні переходи. Хто тут недопрацював?
— Більшість підземних переходів перебувають в оренді інвесторів, які там торгують. Вони можуть ставити ятки в одному переході, а утримувати три. Відповідно, мають прибирати. Контролювати це повинна інспекція з благоустрою. Потім міська влада має вирішувати, чи потрібен місту такий інвестор.
Коментарі