— Ходив на покази перші два дні, а потім стало шкода часу, — каже столичний стиліст Андрій Крикота, 28 років. — Нічого нового не побачив: дизайнери ті самі, що й два роки тому. І моделі з тих самих агентств. Тільки трохи худіші, ніж на осінньому Тижні моди.
6-11 березня у столичному "Мистецькому Арсеналі" відбувся 32-й Український тиждень моди. У показах узяв участь 51 дизайнер. Ознайомитися з новинками моди прийшли 17 тис. глядачів.
— Колекції не здивували, — продовжує Андрій. — Наші дублюють європейських колег. У світі моди це вважають нормальним. Усі кольори й фасони прописані на п'ять років уперед. Німці щось позичають у французів, американці — в італійців. Те, що демонстрували на показах, я вже бачив у Парижі й Мілані.
Український тиждень моди відкриває київська дизайнерка Лілія Пустовіт. Колекція в стилі ретро — у світло-голубих і пастельних тонах. Сукні приталені, до колін. Багато візерунків, здебільшого в дрібний горошок та ромби. Моделі взуті в чоботи на пласкій підошві.
— Хватить, находилися на каблуках. Низька хода зараз актуальніша, — пояснює 44-річна Лілія Пустовіт за лаштунками.
Вечірня сукня її авторства коштує 4 тис. грн, спідниця — 3 тис., шифонові шарфи — від 800 грн.
— Після кризи заробітки дизайнерів упали, — розказує Лілія. — Метр тканини коштує від 250 до 400 гривень, із малюнком — удвічі дорожче. З фурнітурою і додатковими витратами лише матеріал обходиться в 2 тисячі гривень.
У колекції Вікторії Гресь переважають блакитний, рожевий та пісочний кольори. Клієнткою дизайнерки є керівник одного з управлінь Адміністрації президента — Марина Ставнійчук. На показ вона прийшла у строгому чорному мереживному платті від Гресь.
— Не тільки я одягаюсь у Вікторії, — каже 47-річна Марина Ставнійчук. — В адміністрації багато жінок носять одяг від неї. Маю кілька її суконь і пальт. Французькі бренди "Діор" та "Валентино" купую хіба зі знижкою 50 відсотків. На Новий рік придбала чорні туфлі з українською вишивкою в "Дольче і Габбана" за 3 тисячі гривень.
Столична стиліст і дизайнер Маргарита Соколова допомагає добирати гардероб співакам та політикам.
— Аби потрапити на Тиждень моди, дизайнер мусить витратити бодай 50 тисяч євро, — ділиться. — Ефектно виглядають колекції, які відкривають або закривають покази. Новачку попасти до цього списку нереально. Модельний бізнес в Україні стає невигідний. Хто має гроші, як Лілія Пустовіт, — відкриває бутики за кордоном. Молоді дизайнери влаштовуються помічниками в італійські та французькі доми моди. Торік знайома вклала в колекцію 25 тисяч доларів, а продала всього сім вечірніх суконь. Цього року почала шити весільні плаття.
Широкі брюки витіснять вузькі
На сезон осінь-зима пропонують відмовитися від вузьких прямих брюк. Замість них радять широкі з тонким пояском на талії. Столична дизайнерка Юлія Айсіна поєднала їх із приталеними светрами під шию. Основні кольори — сірий та чорний.
— Ніколи не вийдуть з моди аксесуари, — каже. — Купіть пару браслетів по 10 гривень, намотайте на шию шарф, узуйтеся у "шпильки". Додайте довгі рукавички. Не по лікоть, а на всю довжину руки.
Зі взуття популярні ботильйони і лофери.
— Найкраще брати моделі на високих платформах та стійких квадратних підборах, — говорить стиліст Андрій Крикота. — Зникнуть сукні-футляри, їх витіснять плаття до п'ят і об'ємні спідниці. Сукні, пальта і сарафани більше нагадуватимуть кімоно.
Анна УСІК
Коментарі