пʼятниця, 07 грудня 2018 07:25

Укрзалізниця рухається до самознищення

Автор: ТАРАС ПОДОЛЯН
  Експерт з інфраструктури Володимир Шульмейстер називає найбільшою транспортною проблемою Києва нелегальних перевізників
Експерт з інфраструктури Володимир Шульмейстер називає найбільшою транспортною проблемою Києва нелегальних перевізників

Із 30 листопада з київського залізничного вокзалу до аеропорту "Бориспіль" почали ходити чотири рейкові автобуси "Песа 620 м". За перші п'ять днів двічі ламалися. Укрзалізниця змінила графік руху. Вдень курсуватимуть раз на годину. Вночі інтервал руху — від 1,5 до 2 год.

— Із запуском експресу поспішили і не встигли обкатати, — каже колишній заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер, 49 років. — Причина — політичне замовлення прем'єр-міністра з чіткими термінами запуску (будувати колії і платформи для експресу почали навесні. — ГПУ). У таких випадках усе намагаються зробити вчасно, а якість страждає.

У Києві міська електричка часто приходить із запізненнями. Потяги в аварійному стані. Що в цій системі потрібно змінити?

— Слід зосередитися на рентабельності приміських сполучень, оновлювати рухомий склад. Сьогодні це один із найзбитковіших транспортів у країні. Бо немає контролю за квитками. Багато пасажирів їздять безкоштовно. За перевезення пільгових категорій Укрзалізниця не отримує компенсацій від Міністерства соціальної політики. За оплати напряму кондукторові гроші теж не завжди доходять до бюджету.

Через це інфраструктура передмістя в жахливому стані. Рішення — зробити електронний квиток і жорстко карати за розкрадання коштів. Мінсоцполітики має покрити борги за пільговиків. Найкраще — зробити монетизацію пільг, аби позбутися цієї проблеми.

Які найболючіші точки у столичній системі громадського транспорту?

— Нелегальні перевізники — одна з найбільших проблем. Через них рухаються тіньові фінансові потоки, які не доходять до бюджету. Цей ринок часто контролюють бандити чи політики. Маємо низький рівень безпеки транспорту, особливо комунального.

Останні кілька років зовнішні інститути дають кредити містам на закупку комунального транспорту. Інша справа — його ще треба обслуговувати.

Які тенденції за останній рік у транспортній системі найпомітніші?

— Укрзалізниця рухається до само­знищення. Політики готуються до виборів і стримують підвищення цін на проїзд. Це призведе до повільного руйнування компанії. Стануть частішими аварії, бо в інфраструктуру не вкладають кошти. Загостриться недостача локомотивів.

Важливі й побічні ефекти — Укрзалізниця низькими тарифами стримує розвиток автомобільного й автобусного транспорту. Компанії не можуть ставити виправдано високі ціни, бо конкурують із залізницею.

Зараз ви читаєте новину «Укрзалізниця рухається до самознищення». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути