— Бачте, як буржуї півстоліття назад жили, — каже працівник трамвайного депо Вінниці Володимир Кнетюк, 58 років. — Тепер і ми на кілька хвилин щодня будемо, як в Швейцарії. Представляєте, якшо вони ше тоді такими трамваями їздили, то які у них там щас?
Минулого четверга вулицями міста почали курсувати швейцарські трамваї. Перші пустили маршрутом N5 "Барське шосе — Електромережа". Усього містом їздитиме 28 трамваїв. Саме стільки подарували швейцарці. Доправили вагони ще у березні. Відтоді оформляли необхідні документи та готували машини до запуску на лінії.
У трамваїв по два вагони. Кондуктор буде в кожному з них. Двері на зупинках пасажири відкриватимуть самі. Для цього потрібно натиснути кнопку всередині вагона або знадвору. Трамваї обладнані кондиціонерами, щоправда, ті не охолоджують повітря, а лише задувають у салон знадвору. Сидіння у салонах дерев"яні. Вікна у сонячну погоду можна затягнути шторками.
На мідній дошці біля кабіни водія зазначено рік випуску та профілактичного ремонту. Більшість трамваїв із 1960 та 1959 років, профілактичний ремонт вони проходили кожні шість років. Швейцарці вирішили, що такі моделі для них застаріли. Закупили собі нові — з низькою підлогою та зручним заїздом для людей на інвалідних візках, а ці відправили до України.
Іноземні фахівці побували в усіх містах, де є вузькоколійка — Львові, Євпаторії, Рівному та Вінниці. Зупинилися на останній, бо там найкращі спеціалісти з ремонту такої техніки, запевняють вони.
На урочистий запуск першого трамвая прибув швейцарський посол Георг Цеблер. Мер Вінниці Володимир Гройсман подарував йому годинник, випущений до 90-річчя міського трамвайно-тролейбусного управління. Потім вони разом із пасажирами відправилися в перший рейс.
— Буду водітєлєм такого транвая, — запевнив усіх, як тільки рушили 6-річний Сашко Щербатюк.
Керував вагонами Геннадій Прокопчук, 36 років. Він каже, що трамваї трохи незвичні. Бо управляються не педалями, а кермом. До того ж треба слідкувати за механізмом, який блокує двері, аби пасажири не відкривали їх між зупинками.
У вересні швейцарці пообіцяли передати ще кілька вагонів.
Зараз вулицями міста їздять також трамваї, подаровані Чехією 2005 року. В Україні немає підприємства, яке випускало б вузькоколійні трамваї, тому обновляти парк можна лише за рахунок таких подарунків.
Коментарі