21 січня столичним метрополітеном почав курсувати перший потяг, зроблений в Україні. Його можна побачити на Сирецько-Печерській лінії з 12.00 до 17.00.
П"ять вагонів Крюківський вагонобудівний завод виготовив 2005 року. Дотепер їх випробовували.
— Поїзд коштував удвічі дешевше, ніж куповані досі російські вагони, — розповідає на церемонії пуску Денис Басс, 30 років, перший заступник голови Київської міськдержадміністрації. — Такий потяг уміщує на 200 пасажирів більше, бо має вигнутий кузов. Тут принципово нове начиння.
Насправді ж український потяг обійшовся не настільки дешевше — у 21 млн грн. А поїзди заводів Санкт-Петербурга та Митищів закуповували по $3,25 млн. За нинішнім курсом — 25 млн грн.
— Начинка у новому поїзді переважно російська, — каже голова комітету "Кияни — за громадський транспорт" Михайло Барашков, 26 років. — При серійному виробництві встановлюватимуть економніші електродвигуни. Тут, на відміну від російських, хороша шумоізоляція від гуркоту в тунелі.
Потяг уміщує на 200 пасажирів більше, бо має вигнутий кузов
У поїзді ширші двері. Вагони провітрюють кондиціонери, є опалення. Російські поїзди провітрюють через витяжки. Тому взимку на наземних ділянках у них так само холодно, як і надворі.
Машиніст керує потягом за допомогою комп"ютера. У вагонах є відеокамери, які передають зображення водієві.
Досі єдиним виробником метровагонів у Центральній та Східній Європі була Росія. Їх постачали до країни СНД, Польщі, Чехії та Угорщини. Європейці відмовилися від застарілої техніки, закуповують у Західній Європі. Бо росіяни розробляли поїзди 35–55 років тому. Україна першою випустила власні вагони метро.
Коментарі