Ексклюзиви
Четвер, 10 червня 2021 00:51

У Луганську порізали трамваї

Автор: Денис Казанський
  Старі трамваї стоять у закритому депо Луганська. Бойовики поступово ріжуть їх на брухт. Обуреним містянам пояснюють, що ”в усьому винні українські націоналісти”
Старі трамваї стоять у закритому депо Луганська. Бойовики поступово ріжуть їх на брухт. Обуреним містянам пояснюють, що ”в усьому винні українські націоналісти”

В окупованому Луганську закрили трамвайне депо. Трамваї і контактні лінії розпилюють на брухт. Із дев'яти колишніх маршрутів не розібрали три. На один періодично витягають вагон, який знімають у пропагандистських сюжетах для російського телебачення.

— Линию и вагоны пилят на металл все, кому не лень, — каже житель Луганська Валентин Манаус. — У контактній мережі є мідь, яку дорого приймають. Вагони "Татра" попиляли й вивезли в Росію. Всі працівники депо розбіглися, навіть немає охорони.

Перший трамвай з'явився у Луганську 1934 року. У 1970–1980-х мережу розбудували, купили нові вагони, звели депо. До окупації Росією в місті працювали дев'ять маршрутів, на яких постійно курсували 40 вагонів. Їх обслуговували 3 тис. людей.

7 червня 2015 року бойовики зупинили в місті рух трамваїв. Почали різати на брухт обладнання. Обуреним городянам пояснили, що в усьому винні "українські націоналісти, загниваюча Європа й агресивне НАТО".

До окупації Росією в Луганську було сім тролейбусних маршрутів, на них курсували пів сотні машин. Зараз працюють два. Бойовики запевняють, що на них їздять вісім машин.

— Тролейбус сьогодні, як рідкісний атракціон, — продовжує Валентин Манаус. — Щасливий той, кому пощастить проїхати ним. Містом пересуваються на маршрутках, переважно старих російських "Пазиках". Це мука. Зимою холодно, влітку духота.

Квиток на тролейбус коштує 8 руб. — 3 грн.

На окупованій Луганщині лишилися три міста, де ще діє мережа електротранспорту — Алчевськ, Антрацит і Сорокіне (до 2016-го — Краснодон. — ГПУ).

У Алчевську тролейбуси з'явилися першими в області 1954 року. Тут уперше проклали лінію у тунелі завдовжки 420 м. У 1980-х мали 120 машин. Сьогодні діють сім маршрутів, на які періодично виїжджають шість аварійних транспортних засобів.

Окупанти обіцяли подарувати місту нові російські тролейбуси. Однак у квітні 2021‑го передали сім списаних автобусів "ЛіАЗ 6212" із Санкт-Петербурга.

Антрацит і Сорокіне отримали тролейбусне сполучення 1987 року. Там було по кілька маршрутів. З 2015-го в Антрациті курсував єдиний ЛАЗ на єдиному маршруті. У квітні 2020 року він поламався. У Сорокіному ще діють два маршрути із 15 машинами.

Найрозвинутіша трамвайна мережа функціонує в Донецьку. Тут досі працюють два депо, обслуговують дев'ять маршрутів.

Два роки тому бойовики відновили старий трамвай "Татра". Замінили спрацьовані запчастини, пофарбували, обклеїли наліп­ками. За розпорядженням ватажка назвали його "Я — донецкий". Посадили в салон дітей, возили містом і знімали пропагандистські відео.

— Стоимость проезда в трамвае и троллейбусе с 1 апреля выросла до 6 рублей — 2,2 гривни. Но новые машины не начали ездить. Ремонтируют старые вагоны, которые закупили еще к Евро-2012, — розповідає Денис Люцеров, 33 роки, з Донецька. — Аналогічна ситуація в Горлівці та Макіївці. Там почали розбирати лінії на брухт.

На окупованій Донеччині контактні мережі вже порізали або ріжуть.

2015 року повністю закрилася лінія у Вуглегірську. Тролейбуси розібрали, а кабелі здали на метал. Електротранспорту там більше нема.

У Горлівці ще їздять 10 машин. У Макіївці їх теж десяток, обслуговують чотири маршрути із колишніх восьми. Три маршрути та вісім тролейбусів залишилися в Харцизьку.

— Наш город деградирует сумасшедшими темпами, — каже 33-річний Юрій Чайка із Харцизька. — Всі автобуси й тролейбуси закупили ще до 2014 року.

Зараз ви читаєте новину «У Луганську порізали трамваї». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі