3 березня на громадських слуханнях жителі селища Коцюбинське Київської області проголосували за приєднання до столиці. Із 1344 осіб "за" був майже 61%. Результати голосування місцева громада направила до Київради й парламенту. Зміну меж населеного пункту має ухвалити Верховна Рада.
— Половина жителів Коцюбинського працює в столиці. Вони фактично є її частиною, — каже директор аналітично-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко, 68 років. — Загалом до Києва щодня приїздять на роботу 560 тисяч людей із навколишніх населених пунктів. Це міста Бориспіль, Боярка, Бровари, Буча, Васильків, Вишгород, Вишневе, Ірпінь, Обухів, Українка. Селища Ворзель, Глеваха, Гостомель, Калинівка, Коцюбинське, Козин, Чабани. Вони приїжджають уранці, ввечері повертаються. Із Броварського району — це 41 відсоток людей, із Бориспільського — 21, з Ірпінського напрямку — 43 відсотки.
Ці території слід приєднати до Києва?
— Річ не про класичне об'єднання. Повноваження мають бути на тому рівні, де їх можна здійснювати найбільш ефективно. Місцевій раді недоцільно сидіти на Хрещатику. Бо це далеко від жителів. Краще вирішувати проблеми, перебуваючи на місці. "Інститут міста" пропонує укласти Києву й територіальним громадам договір про співпрацю. Створити Раду агломерації з кожною громадою села, селища й міста-супутника. Бюджет ради має складатися з певної частки бюджетів кожної громади. Звісно, у Києва вона буде найбільша.
Що Рада агломерації має вирішувати?
— Вона повинна займатися трьома напрямками — дорожньо-інженерною інфраструктурою, координацією транспортних перевезень і плануванням навколишніх територій. Наприклад, Бортницька станція аерації в Києві приймає стічні води з 15 правобережних і лівобережних селищ і міст. Проте за її реконструкцію і розвиток вони не платять, перераховують кошти лише за послугу. А ситуація там близька до критичної. Столиця найшла японське агентство, яке дасть 800 мільйонів доларів кредиту на реконструкцію. Гроші Київ віддаватиме зі свого бюджету.
Мають нарешті взятися за ремонт розбитих доріг. Також слід покласти край хаосу з маршрутками біля крайніх станцій метро. Спільно спланувати розвиток навколишніх територій. Бо нещодавно одна громада вирішила віддати землю на будівництво торговельно-розважального центру одразу за Кільцевою дорогою. А це додаткове навантаження на інфраструктуру, затори.
Люди, які не можуть собі дозволити купити квартиру в Києві, обирають дешевший варіант — житло в передмісті. Там бракує місць у садках, школах. Як вирішувати цю проблему?
— Це завдання теж для Ради агломерації. Мають резервувати землю під будівництво шкіл навколо Києва. Бо в Броварах, Борисполі, Ірпені школи переповнені, діти навчаються у дві-три зміни. Батьки змушені возити їх на навчання до Києва. Школа в селищі поблизу столиці зменшила б затори на дорогах.
За якими критеріями Київ може приєднувати до себе нові території?
— Населений пункт має бути не далі 40 кілометрів від межі Києва. Тісно пов'язаний зі столицею економічними та культурними зв'язками.
Коли може бути створена Рада агломерацій?
— Минулого місяця мер Віталій Кличко попросив прискорити процес оформлення агломерації. Київрада доручила депутатам почати переговори з представниками навколишніх громад. Сподіваюся, їм швидко вдасться домовитися.
Коментарі