Щоб організувати велосипедну інфраструктуру в Києві, місту потрібний ефективний транспортний менеджер і три-чотири роки активного фінансування, вважає 50-річний Кевін Мейн, директор із розвитку Європейської асоціації велосипедистів. 16 жовтня у столичному кафе "Креативний простір 12" він прочитав лекцію "Як прискорити розвиток велотранспорту в місті".
— Але перш ніж організувати велосипедну інфраструктуру, потрібно змінити ставлення городян до такого засобу пересування. Треба, щоб вони зрозуміли, велосипед — це комфортно, безпечно та швидко. Наприклад, розвиток велосипедного руху в Лондоні стартував не з витрати грошей, а з того, що жителі почали інакше ставитися до вело. Це вже потім мер витратив понад 10 мільйонів фунтів стерлінгів на спеціальні доріжки, парковки.
Наскільки теперішня інфраструктура української столиці прийнятна для велосипедистів?
— Перше враження — місто переповнене. Забиті метро, автобуси, заставлені парковки. Я проїхався велосипедом від метро Берестейська до Софійської площі. Якби не допомога колег з асоціації, заблукав би. Немає доріжок, треба їздити між машинами або пішоходами. Київ мені нагадує Ньюкасл, що на південному сході Англії. Але у вас широкі вулиці, навіть із припаркованими авто. Багато міст не мають такого. Передусім треба краще організувати дорожній рух, а потім братися до велосипедів. Скільки коштів треба, має вирішити муніципальна влада.
Велосипед порівняно з іншим видом транспорту — це дорого?
— На нього не потрібно багато грошей. От метро, автобуси, підземка — це витратно. Якщо людина користується велосипедом, вона зберігає гроші платників податків. Бо дороги тоді менше псуються, і відповідно менше фінансів треба для їх ремонту. До того ж можна економити простір — на одному автомобільному паркувальному місці помістяться шість велосипедів.
Деякі українські компанії стимулюють своїх робітників їздити на роботу вело.
— У Європі також останніми роками дедалі більше роботодавців долучаються до цього руху. Організовують парковки біля своїх будівель, кімнати для перевдягання. Є фірми, які домовляються з велопрокатами, щоб на обід їхні працівники їздили велосипедами. А деякі навіть компенсують частину вартості цього транспорту, якщо діставатися ним на роботу.
Коментарі