середа, 30 травня 2018 07:00

Новий Бескидський тунель зробили двоколійним

Автор: Валерій ШМАКОВ
  Бескидський тунель на межі Львівської і Закарпатської областей завдовжки 1764 метри — другий за протяжністю в Україні після Лутугинського на Луганщині, що має довжину 2063 метри. Ним курсують потяги. Старим підземним коридором користувалися понад 130 років
Бескидський тунель на межі Львівської і Закарпатської областей завдовжки 1764 метри — другий за протяжністю в Україні після Лутугинського на Луганщині, що має довжину 2063 метри. Ним курсують потяги. Старим підземним коридором користувалися понад 130 років

— Бескидський тунель — найбільший інфраструктурний проект незалежної України. Через нього йде 60 відсотків експортного потоку, що перевозить залізниця. Старий був аварійний, міг спричинити колапс, — говорить президент Петро Порошенко, 52 роки.

24 травня відкриває новий Бескидський тунель на перегоні Бескид-Скотарське на межі Львівщини й Закарпаття. Підземний коридор завдовжки 1764 м викопали в горі. Тунель — другий за протяжністю в Україні після Лутугинського, той має 2063 м. Президент їде по ньому в кабіні машиніста потяга.

— Цей тунель — частина міжнародного транспортного коридору. З'єднує Україну зі Словаччиною, Угорщиною, Словенією, Італією. Це — символ ефективної співпраці України і ЄС, символ створення нових робочих місць, що дасть можливість підвищити рівень зарплати залізничникам, — каже Порошенко на фоні синьо-жовтих прапорів, якими прикрасили металеві конструкції трибун.

Його слухають майже п'ятсот людей — представники Міністерства транспорту, залізничники, будівельні бригади, місцеві.

Новий Бескидський тунель — двоколійний, пропускає 100 пар поїздів на добу зі швидкістю 60–70 км/год. Старий був одноколійний, пропускав майже 47 поїздів зі швидкістю 15–40 км/год. Ним користувалися понад 130 років.

— Цим коридором ішла основна маса всіх вантажів із Польщі та Словаччини, — каже головний інженер із будівництва тунелю Володимир Харлан. Стоїть на рейках у сірому костюмі, поправляє вуса.

— Старий тунель був заводнений, ґрунти розшаровані й неоднорідні. Різниця висот між рівнем західного і східного порталу — 15 метрів. Через розгерметизацію тунелю 1956 року на його стінах узимку намерзали майже 30 тонн льоду. Доводилося постійно чистити. Коли поїзди їхали тунелем, то інші розтягувалися аж до Стрия за 70 кілометрів. Через це багато компаній, що хотіли здійснювати перевезення через тунель, відмовлялися від співпраці з Укрзалізницею. З новим тунелем цього не буде.

Новий Бескидський тунель має три 22-метрові відходи, якими в разі зупинки поїзда пасажири зможуть дістатися до старого. Того використовуватимуть як аварійний у випадку непередбачуваних ситуацій.

Перший вантажний потяг рушає новим тунелем під оплески присутніх. Везе до Словаччини добуту в Україні залізну руду.

— Їздимо постійно залізницею, то може, поїздів більше пустять по тунелю. Автодорогою добратися не можемо. Ото готуємося передати президентові звернення, щоб нам дорогу збудував. Бо яма на ямі, — каже вчителька Тернавської школи 70-річна Степанія Грицовка. Вона у вишиванці, присідає на підвищення, сконструйоване для відеооператорів.

На зведення нового Бескид­ського тунелю Європейський інвестиційний банк надав $55 млн — 1,43 млрд грн, Європейський банк реконструкції та розвитку — $40 млн — 1,04 млрд грн. 850 млн грн виділили з державного бюджету України.

Зараз ви читаєте новину «Новий Бескидський тунель зробили двоколійним». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути