
Другу чергу реконструкції Андріївського узвозу перенесли на наступний рік. У столичної влади немає коштів. На роботи треба 25 млн грн. Торік на ремонт вулиці, що є візитною карткою столиці, витратили понад 34 млн грн. Переклали інженерні мережі, зробили нову бруківку.
—?Я бачив, хто тут працював — вуйки з вокзалу за 10 гривень. Щоб нормально зробити, треба наймати професійних майстрів, — говорить продавець пензлів, фарб та картин. Торгує на перехресті Андріївського узвозу та Боричевого Току. Імені не називає. — Після всього цього узвіз став якийсь ненатуральний, ніби пластмасовий.
Більшість будівель пофарбовані. Тротуар чистий. Обабіч дороги — ліхтарі. До реконструкції вони були з одного боку. На деяких будинках встановлена підсвітка.
За будинком №10а починається сіра огорожа з фотографіями старого Києва та обіцянкою від "ЕСТА Холдингу" збудувати на цьому місці будинки культурно-просвітницького призначення.
Через дорогу, біля будинку №9, жінка продає вишиванки, рушники. Називається Мирославою. На будівлі висить банер із зображенням фасаду. Внизу порізаний, дірки завішені клейонкою.
—?Будинок плакатом затулили, а балкон залишили. Він кришиться, уламки падають. Ми з 2007 року тут розкладалися, тепер — страшно. Стаємо збоку.
Вище по вулиці ще кілька будинків завішені декоративними банерами-фасадами. На одному напис: "Продаж, власник" та номер телефону.
—?Усі будинки під банерами — це приватна власність. Вони потребують капітального ремонту. Міська влада намагається знайти контакти власників. Але поки що не вдається, — каже керівник вуличного комітету "Андрієвський узвіз" Віктор Хаматов, 56 років, він входив до штабу реконструкції. Є директором центру сучасного мистецтва "Совіарт", що розташований у будинку №22а. — Зроблені перші два етапи реконструкції. Лишились ще три: прибудинкові території, під'їзди, дахи, облаштування дворів.
Володимир Майборода живе в будинку №30.
—?З учорашнього вечора у нас немає води і, швидше за все, не буде кілька днів, — каже у п'ятницю, 18 жовтня. — До завершення реконструкції вулицю не здадуть в експлуатацію, тому в жек дзвонити не можемо, треба звертатися у контакт-центр служби Подільського району.
—?Проблеми узвозу пов'язані не тільки з реконструкцією. Тут і питання власності, і відсутності контролю з боку органів, що мали б нести відповідальність за охорону культурної спадщини, — каже Владислава Осьмак, 44 роки, екскурсовод, активістка руху за збереження автентичної забудови Андріївського узвозу. — Є порожні будинки в тяжкому стані, без даху. З кожним роком вони все більше руйнуються. Порожні або напівпорожні стоять номери 9, 10, 18, 15, 22, 24, 26, 28, 30. За деякими власники доглядають, як наприклад, за 18-м. А 9-й порожній уже багато років. Що буде, якщо стіни впадуть? Нічого не зроблено для укріплення схилу на горі Уздихальниця після того, як стався зсув ґрунту. У багатьох місцях не заклали стики між тротуарами і будинками. На фасадах уже є грибок, фарба обсипається. Реконструкція Андріївського — це макіяж на трупі.
Почалося будівництво між номерами 30-32. Це рідкісний випадок, коли забудовник і власник намагаються робити цивілізовано: поставили маяки на стінах сусідніх будинків, аби не допустити зсувів. Укріплюють схил, за роботами наглядають геодезисти.
80 квартир купують у Києві щодня. 20 з них – у новобудовах, за даними компанії "Київміськбуд".
Коментарі
13