"З усієї дороги Берлін—Київ найгірший відрізок — на Львівщині, — розповідає Степан Лукашик, 56 років, з управління містобудування Львівської облдержадміністрації. — Зробимо її, будемо почуватися, як європейці. Відстань із Берліна до Києва можна буде долати за кілька годин. Це найважливіший для країни автотранспортний зв'язок".
На Львівщині триває будівництво дороги Львів—Краківець. Вона проляже із пункту пропуску "Краківець" на українсько-польському кордоні до села Гряда Жовківського району. Ітиме в об'їзд обласного центра, матиме 84 км. Магістраль стане ділянкою транспортного коридору Берлін—Вроцлав—Львів—Київ. У Європі цей шлях проклали, треба лише побудувати дві смуги до дороги Краків—Краківець. В Україні магістраль вважають доброю на відрізку з Рівненської області до Києва.
Дорогу Краківець—Львів, а також відрізок зі Львова до Рівного робитимуть протягом 2013–2015 років. До Євро-2012 прокладуть лише 20 км об'їзної дороги Львова.
— Зараз автомобілістам, які їдуть із Краківця на Київ, треба їхати через увесь Львів або через Пустомитівський район. Це 58 кілометрів. Нова об'їзна пролягатиме поза межами населених пунктів, матиме чотири смуги. Водій зможе розігнатися до 180 кілометрів на годину, — пояснює Лукашик. — Це розвантажить Львів від транспорту, покращить екологію. Об'їзна Львова — найскладніший етап. Місцевість там горбиста, доведеться побудувати 13 км мостів.
Будуватиме дорогу донецька фірма "Альтком". Товщина асфальтобетонного покриття — 1,5 м. Вартість 1 км — приблизно 5 млн євро. Гроші дає уряд.
— "Альтком" сьогодні — найбільш технічно озброєна національна компанія в галузі будівництва доріг. Володіє усіма сучасними технологіями, які є в Європі. Це свердловини, опори, палі, проводи. Людська праця практично не використовується. Будівельник сидить у кабіні дорожньо-будівельного комбайна і працює не важелями, а за комп'ютером, — каже Степан Лукашик.
— Найважчий відрізок цієї дороги — справді у Львівській області, — погоджується львів'янин 47-річний Микола Шевчук, директор туристичної агенції "Тур-ретур". — Навіть якщо на Львівщині розширять трасу, то треба ще багато років на побудову інфраструктури навколо доріг. Це мотелі, автостоянки для фур і легковиків, із душем для водіїв, дитячими майданчиками, супермаркетами.
Коментарі