За березень в Україні продали понад 19 тис. нових автомобілів. Це на 60% більше, ніж у лютому, кажуть у компанії "Автоконсалтинг".
— Люди кинулися купувати машини, бо злякалися подорожчання, — каже 39-річний Олег Назаренко, директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. — 13 квітня набуло чинності спецмито на іномарки. Усі ввезені авто подорожчають щонайменше на 10-12 тисяч гривень. Дизельні автівки митом не обкладатимуть, тому ціни на них не змінять.
Найбільше у березні купили корейських легковиків "хюндай". Друге та третє місце, за кількістю продажів, посіли китайські "джилі" та корейські "кіа". Російські ВАЗи вперше за останні три роки перемістилися з четвертого місця на восьме. А вітчизняних ЗАЗів купили на 60% більше, ніж у лютому.
— Не дивно, що купили багато ЗАЗів. Люди розуміють, що вітчизняні автовиробники пролобіювали спецмито, щоб прибрати з ринку конкурентів. Після цього піднімуть ціни й самі. А щодо російських машин, то це сезонна продукція. Її зазвичай купують у селах восени. Тоді аграрії розпродують урожай і в них з'являються гроші.
До кінця весни попит на іномарки буде на половину більший, ніж зазвичай. Тоді ще на складах залишаться автомобілі за старою ціною. Починаючи з червня, продажі машин суттєво зменшаться, бо на всі вже буде нова ціна з урахуванням спецмита. До середини осені автосалони почнуть боротися з низькими продажами — оголошуватимуть акції та знижки, прогнозують у компанії "Автоконсалтинг".
— Я не поспішав би зараз купувати автомобіль. Є велика ймовірність, що за півроку іномарки коштуватимуть, як і раніше. В уряді побачать, що дохід від їх розмитнення зменшиться, і скасують спецмито. 2009-го попередній уряд теж вводив 13 відсотків мита. Воно протрималося з 6 березня до 6 вересня. Після цього продажі машин зменшилися на 84 відсотки, а прибутки від розмитнення — на 85 відсотків. Тобто держбюджет втратив від цього рішення. Те саме буде й цього разу — за нашими прогнозами, недоотримають від продажу іномарок 1,23 мільярда доларів.
Коментарі