— Син пішов у перший клас і відмовляється навчатись, аж ридає. Говорить, там нудно й нецікаво. Вдома теж не хоче робити домашнє завдання. Днями втратив у школі телефон і через це хотів утекти посеред уроку, але його помітили вахтери й зупинили, — розповідає киянка 27-річна Ірина Кушнірук. Виховує 6-річного Олеся.
Щоб дитина навчалася залюбки, батьки мають її спонукати до цього. Передовсім створити потребу в певних знаннях — показати, для чого необхідно знати цифри, літери, вміти читати.
— Більшість учнів початкових класів мислять, як дорослі — опановують ті чи інші знання, коли розуміють, що без них складно, — говорить психолог 30-річна Вікторія Гірфанова. — Наприклад, мій 5-річний син підійшов із проханням зателефонувати до тата. Сказала, щоб сам спробував набрати. Відповів, що не знає, як тато записаний, бо опанував не всі літери. Після розмови з батьком сіли з сином за "Буквар". У навчанні можна використовувати комп'ютер. Коли просить увімкнути мультик, пишу на аркуші друкованими літерами його назву. Син потім ці літери шукає на клавіатурі. Спочатку разом називали кожну літеру, а далі почав робити самостійно.
Спонукати вивчати математику найкраще настільними іграми. Хочеться виграти, а для цього слід все правильно прорахувати. Також розвивають математичні здібності щоденні підрахунки — кількості кроків, пройдених сходинок.
— Зазвичай дітям цікаво навчатися того, про що вони хоч трохи чули. Наприклад, вивчили таблицю множення на 2 — запам'ятати на 3, 5, 8 буде простіше, — пояснює репетитор із математики 62-річна Олена Кравцова з Києва. Майже 40 років працювала вчителем у школі. — Це правило стосується й інших предметів. Найкраще діє з українською мовою, історією, географією. Наприклад, столиці країн краще вивчати під час спільного перегляду фільмів. Мову перетворити на захоплюючу гру в громадському транспорті. Читати оголошення, реклами, попередження. Дивитися, чи скрізь є коми.
— Відкритість до навчання залежить від ставлення батьків. Помітила, що старанно навчаються діти або з неблагополучних сімей, або з тих, де батьки дають широкий кругозір. У першому випадку їм цікаво в школі, бо вдома нічого такого немає. У другому — учень підсвідомо намагається розширити й закріпити свої знання.
У середній школі виробити інтерес до навчання можна після аналізу успішності на уроках і за допомогою спільних занять дітей і батьків.
— Часто інтерес до навчання зникає у тих, кому важко дається той чи інший предмет. Слід для себе зрозуміти, у чому ваша дитина має найгірші й посередні успіхи, — радить репетитор. — Потім узяти під контроль виконання домашнього завдання. За потреби, допомагати, наштовхувати на правильні висновки й рішення.
У старших класах починають свідомо симулювати
— Ставлення дітей до навчання часто залежить від батьків і вчителя. Останнім часом все більше тих, хто поблажливо ставиться до доньок і синів. Як тільки прихопить живіт чи треба їхати в село до родичів, не пускають дитину в школу. У неї складається враження про навчання, як щось необов'язкове. У старших класах починають свідомо симулювати, — каже репетитор із математики 62-річна Олена Кравцова з Києва. — Далі батьки наймають репетиторів, аби скласти ЗНО. Але діти й до них ходять через раз. Викладачі ж можуть відбити інтерес незнанням найпростішої психології. Вчитель має бути авторитетом для учня. Це той, хто дивиться на речі з несподіваного кута і не є суб'єктивним.
Коментарі