— Гройсман нам таку рекламу зробив, що кавуни стали прямо цілющими, — каже фермер Олександр Синенко, 45 років. 4 серпня стоїть на причалі Переяслава-Хмельницького на Київщині. Туди підпливає баржа "Козацький" із кавунами. Починається розвантаження.
30 липня судно із 250 т кавунів вирушило річкою Дніпро з райцентру Гола Пристань Херсонської області. Баштанні зібрали із 28 фермерських господарств регіону. У такий спосіб ягоди перевозять уперше за 14 років, написав у соцмережі прем'єр Володимир Гройсман.
У дорозі баржа була майже п'ять днів. За її пересуванням можна було спостерігати в інтернеті. В соцмережах створили сторінку "Баржа з кавунами". Повідомляли, де пливе човен і скільки залишилося до його прибуття. За новинами щодня стежили по кілька тисяч українців.
Баржа пропливала повз Запоріжжя, Дніпро, Кременчук на Полтавщині, Черкаси.
— Ми прибули б і швидше. Та на Дніпрі є ділянки, де прохід човнам дозволений лише вдень, — говорить капітан буксиру 58-річний Василь Придатко. — Намагалися зберігати температурний режим на судні. Провітрювали трюм. Останній раз стільки кавунів возили до Києва 2003-го.
На вулиці +30°С. Люди, які приїхали зустрічати баржу, ховаються у тіні. Біля причалу стоять 26 вантажівок. Вони розвезуть кавуни в київські супермаркети.
Робітники дістають перші дві коробки з баштановими. Із десяток розрізають працівники сільськогосподарської компанії "Нібулон", що організувала доставку. Один перевіряють на нітрати. Усе в межах норми, показують прилади.
У супермаркетах біля кавунів із баржі ставлять інформаційні таблички. Продають по 1,99 грн за кг — удвічі дешевше за кавуни, привезені машинами. Їх майже повністю розкуповують першого дня.
— Баржами зазвичай возять зерно, але доставка кавунів теж вигідна, — додає Олександр Синенко. — Транспортування кілограма баштанних вантажівками вартує близько одної гривні. А баржею — 60 копійок. Щоб доставити сушею 250 тонн, потрібно було б завантажити до 30 фур.
Пік сезону кавунів настає в середині серпня.
Коментарі