Ірландська бюджетна авіакомпанія "Райанейр" відмовилася працювати в Україні. Не змогли домовитися з міжнародним аеропортом "Бориспіль" у столиці. Через це відмінили вже узгоджений контракт з аеропортом "Львів".
— "Райанейр" вимагав знизити пасажирський збір, забезпечити їм безплатну рекламу в терміналах, виділити земельну ділянку під готель, стоянку, офіс, стійки для продажу квитків, — каже директор "Борисполя" Павло Рябікін. — Ми щороку втрачали би 360 мільйонів гривень. Загалом збитки могли сягнути 6,2 мільярда.
— Ірландці виставляли завищені вимоги, — додає лектор з економіки університету в Ньюкаслі Володимир Білоткач. — Вони просили знижку за свій бренд. Хоча пільги, як правило, дають за обсяг пасажиропотоку чи відкриття нових маршрутів. Можливо, компанія переоцінила можливість заробітку в Україні. Тому й вирішила так піти.
Міністр інфраструктури Володимир Омелян вважає вихід бюджетної компанії з українського ринку нашим прорахунком. Наполягатиме на звільненні Рябікіна.
— "Райанейр" — це як велика риба, житиме лише в чистій воді. Будуть вони, будуть й інші світові гіганти в Україні, — говорить Омелян. — Але тут заблокувати переговори хотіли з першого дня.
Перевізник звинуватив керівників "Борисполя" в підтримці дорогих авіакомпаній. Зокрема, "Міжнародних авіаліній України", що належить олігарху Ігореві Коломойському.
— Київський аеропорт захищає перевізників із високими тарифами. Позбавляє українців можливості літати за найнижчими цінами в Європі, — каже операційний директор "Райанейру" Девід О'Брайан.
— Якщо бюджетна компанія зайде в Україну, то МАУ збанкрутують за три роки, — каже авіаексперт Сергій Хижняк.
— Чотири заявлених із Києва рейси — м'який старт для ірландців. У наступні роки вони могли відкрити більше маршрутів Європою.
Із Києва літаки "Райанейр" мали прямувати в нідерландський Ейндховен, британські Лондон і Манчестер, шведський Стокгольм. Зі Львова — у Лондон, польські Вроцлав і Краків, угорський Будапешт, німецькі Меммінген і Берлін. Найдешевші квитки в один бік коштували 571 грн.
"Райанейр" працює у 28 країнах Європи. Бюджетні компанії пропонують дешеві квитки за рахунок використання літаків із малим споживанням палива. Використовують віддалені летовища. Під час польоту не розносять їжу. Там немає відеопрогравачів.













Коментарі