170 тис. км українських доріг потребують модернізації, заявив минулого тижня прем'єр-міністр Микола Азаров. На це потрібно щонайменше 500 млрд. грн, що більше за річний бюджет держави.
21 лютого в інтернеті з'явився відеозапис ремонту доріг у Вінниці на вул. Порика. Виклав його у "Ютьюб" Олександр Коваль. Там шляховики в жовтих жилетках вкидають гарячий асфальт у калюжі, притоптують його ногами та утрамбовують ручним катком.
Міська влада опублікувала відкритий лист, де повідомила: у воду кладуть канадську асфальтну суміш.
— Брешуть, — каже колишній асфальтоукладчик 63-річний Сергій Петрович, прізвища називати не хоче. — Кладуть самий обичний асфальт. Видно на відео, як він парує. Такий у воді пролежить не більше тижня. Про канадські технології — лиш балачки, так відмиваються гроші. Коли я робив, нам по документах теж поставляли той канадський асфальт. Він утричі дорожчий обичного. Якось спитав, де той дорогий асфальт, то мені пояснили, куди йти і де я опинюсь, як буду задавати такі питання. Наш начальник так заробляв бабло. В документах прописував, що купляєм дорогі суміші, а брали дешеві. Різницю клали в карман.
— Ми використовуємо канадський концентрат "Перма-Патч" як добавку в нашій експериментальній суміші, — говорить директор товариства "Шляхбуд" Анатолій Шеремета. — Працюємо за технологією київської фірми "Дігюнса". Додаємо "Перма-Патч" в асфальтно-дорожню суміш на основі бітуму та щебеню. Вона може довго зберігатися в рихлому стані. Перед ямковим ремонтом ми додаємо туди ще й бітумну емульсію, щоб краще витримувала дощову погоду. Емульсія нагрівається до 110 градусів, тому йде пара. Цю суміш можна просто розгорнути й утрамбувати вручну. За тонну канадського холодного асфальту треба заплатити 1200 гривень, за ізраїльський — 2400.
Тонна звичайного асфальту коштує 500 грн.
— Технології ремонтів є, але укладати асфальт у ями правильно — нікому не вигідно, — продовжує Сергій Петрович. — От ремонтуємо яму, там має бути не менше половини бітуму, решта — асфальт. Нам начальство дає вказівку сипати асфальту менше. У той час, доки ми економимо, вони тирять його машинами і возять у двори чиновників. Наступного року знов виділять гроші на ремонт. Якось порахували: з гривні лише 30 копійок іде на ремонт.
Два тижні тому ями на трасі Вінниця — Хмельницький почали викладати цеглою. Пояснень щодо цієї технології чиновники не дають, посилаються на постійну зайнятість.
Коментарі