У червні Укрзалізниця почне будувати залізничну колію зі столиці до міста Бориспіль Київської області. Нею пустять швидкісний електропоїзд "Аероекспрес". Закінчити проект мають у грудні 2018-го.
У Борисполі проляже 3,2 км залізниці. Над трасою Київ — Харків до неї приєднають 340-метрову одноколійну залізничну естакаду. Від вокзалу Київ-Пасажирський до терміналу "Д" аеропорту потяг доїжджатиме за 35 хв. Вартість проекту становитиме 600–800 млн грн.
— Експрес відправлятиметься від нового критого аеровокзального комплексу біля галереї терміналу "Д". Далі — вздовж дороги до Бориспільського шосе у бік Києва, — розповідає гендиректор аеропорту "Бориспіль" 52-річний Павло Рябікін.
Укрзалізниця отримала дозвіл від Києва й Борисполя на розробку проекту землеустрою ділянки площею 3,5 га. Проте необхідно отримати від Бориспільського району ще шість ділянок — усього 13 га.
— Частина земель перебувають у приватній власності. На них немає будівель. Влада домовляється із власниками ділянок, — каже мер Борисполя 58-річний Анатолій Федорчук.
— Для жителів Борисполя передбачена зупинка біля автостанції. Туди приїжджатимуть автобуси з усієї України. Неподалік зведуть магазини й розважальні центри, — продовжує Анатолій Соловйович. — Завдяки аеропорту пасажиропотік із нашого міста щороку зростає на 20 відсотків. Незабаром таксі й автобуси перестануть справлятися з такою кількістю.
Квиток на "Аероекспрес" коштуватиме від 80 до 100 грн. Зараз із Борисполя в Київ можна добратися на таксі за 300–400 грн, маршруткою від метро Лівобережна та Харківська за 30–40 грн або комфортабельним автобусом "Скайбус" від Південного вокзалу — за 80 грн.
— Чутки про нове сполучення між Києвом і Борисполем ходять давно. Говорили про швидкісний трамвай, метро. Але далі розмов діло не йшло. Цього разу проект доведуть до кінця, — вважає транспортний експерт Дмитро Беспалов, 33 роки. — Аеропорт "Бориспіль" обслуговує 12 мільйонів пасажирів на рік, а хочуть — понад 25. Для цього треба покращувати сервіс та інфраструктуру. Туристи комфортно добиратимуться в центр міста за півгодини. Не хвилюватимуться про запізнення на літак. Бо нині можна на дві години застрянути в столичному заторі перед мостом. Новий транспорт можна розділити на класи. Дехто з пасажирів готовий платити більше за стіл і розетку в салоні.
Єдиним мінусом проекту є вартість квитка. За 100 гривень експресом не користуватимуться бориспільці, які щодня добираються в Київ на роботу.
— 2011-го Україна взяла 372 мільйони доларів китайського кредиту під 6,5 відсотка річних на подібний проект "Повітряний експрес". Із них витратили 50 мільйонів. Та нового транспорту немає, грошей — теж, — говорить експерт громадської організації "Євро-Патруль" В'ячеслав Коновалов, 42 роки. — Цього разу насторожує, що землю вже отримали, а точного кошторису досі не надали. Цифри коливаються з різницею в 200 мільйонів гривень. Це — забагато. До того ж, зараз в аеропорту "Бориспіль" немає стільки пасажирів, щоб запускати "Аероекспрес". Це нагадує чергове відмивання грошей.
Коментарі