пʼятниця, 01 липня 2016 06:40

Велосипеди їздять на рівні верхівок дерев

— В Амстердамі бодай раз мають украсти велосипед. У Польщі такого не буде. Але його слід пристібати на замок, коли лишаєте на вулиці, — каже 30-річний Якуб Рибіцький з польського Білостока. 10 років мандрує велосипедом по батьківщині та світу.

— Поляки подорожують на вихідних, — розповідає Аліція Редліх-Міхальська, власниця туристичної фірми з міста Кельце. Є одним із організаторів велосипедного шляху східною Польщею "Грін Вело". — Це добре. Бо вдень ми на роботі, а потім — в інтернеті. Люди також на роботу їздять на велосипедах, організовують дні без автівок. Велотранспорт постійно осучаснюється. Ще торік найбільше мали 21 передачу, цього — вже 24. Сама не розумію, для чого стільки. Постійно плутаюся.

У Польші добре розвинута мережа велосипедних доріжок. Велосипед можна орендувати за 15–50 злотих (87–290 грн. — ГПУ) на добу. Послуга є в більшості готелів. При перевезенні польськими авіалініями за нього не платять, якщо з багажем важить не більше 20 кг. У потягах для цього призначені останній та перший ­вагони.

— У подорож береш однакову кількість речей — на два тижні їдеш чи на п'ять місяців. Я мала намет, два спальники, гасову плиту, каремат, одяг. Разом — 30 кілограмів, — згадує 34-річна Аніта Дем'янович із Гданська. Улітку проїхала вздовж польського кордону. Подолала 3550 км за сім тижнів. — Ночувала в наметі. Інколи — в молодіжних гуртожитках або в людей, що займаються зеленим туризмом. Платила тоді 20–40 злотих (115–230 грн. — ГПУ).

— Якщо поставити намет будь-де, швидше за все приїде поліція або лісничий. Можуть виписати штраф. Тому для веломандрівників ми спільно з місцевими громадами облаштували ділянки. Там можна перекусити, розвести вогнище, сходити в туалет. Все безкоштовно, — продовжує Аліція Редліх-Міхальська. — До кінця року будуть готові 220 таких місць.

Шлях "Грін Вело" — завдовжки 1980 км. Пролягає через п'ять воєводств.

— У Східній Польщі промислового виробництва нема. Вирішили робити ставку на туризм, — говорить Томаш Ґєдик, консультант "Грін Вело". — Маршрут іде через п'ять національних природних парків, села, містечка. 30 відсотків дороги — через ліс. Автівки не перешкоджатимуть. Стару залізницю теж використовують. Шпали прибирають, а поміж рейками асфальтують. На Вармії та Мазурах (північно-східні області Польщі. — ГПУ) є багато покинутих залізниць, на високих віадуках. Велосипедист їде на рівні крон дерев.

Найбільше туристів Польща приймає з Німеччини. На другом місці — мандрівники з України.

— Перше враження від Східної Польщі — висока якість доріг, розмітки і вказівників. Можна не напружуватися, — каже 26-річна Олеся Сторожук з Асоціації велосипедистів Києва. — Водії ввічливі. Велосипедисти для них, як і пішоходи, — у пріоритеті.

Після веломандрівки п'ють фруктово-молочний коктейль

— У подорож на велосипеді завжди беру кілограм пластівців, сухофрукти та сухе молоко. Маю поживний сніданок, — каже веломандрівник Аніта Дем'янович із Польського Гданська. — Готую на примусі або заходжу до їдалень на суп.

Східна Польща славиться їжею. Тут змішалися польська, литовська, українська, білоруська кухні. Випікають хліб на заквасці, роблять удома сири, наливки. Подають єврейський цибуляж — паляницю, покриту товстим шаром цибулі з маком. Підляські татари готують перекачевник — пиріг із тонкого тіста з м'ясом чи солодкою начинкою.

— Сніданок — найважливіший прийом їжі протягом дня, — говорить варшавський дієтолог Олександра Кілен-Засечна. — Зранку варто з'їсти макарони з цільного зерна, кашу, житні пластівці. Найкраще їх сполучити з білком — яйця, риба, молочні продукти. Перекус добре зробити за півтори години. І кидати щось до рота щопівгодини. Одразу після важкої дороги бажано випити фруктово-молочний коктейль. А за 2–4 години добре поїсти.

Звичайна вода вимиє з організму все корисне. Тому краще брати спортивні напої. Вони убережуть від надмірної втрати мінералів. Шкідливо під час навантаження пити енергетики з кофеїном — виводять воду.

Зараз ви читаєте новину «Велосипеди їздять на рівні верхівок дерев». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути