вівторок, 05 грудня 2006 17:45

У Римі туристові краще на таксі не їздити

Автор: фото: REUTERS/Max Rossi
  Площа Венеції розташована в центрі Риму. Звідси променями розходяться головні вулиці італійської столиці. Це місце вважається відправним пунктом багатьох туристичних маршрутів. Влітку 2006 року кілька сотень таксі перегородили площу Венеції — водії протес
Площа Венеції розташована в центрі Риму. Звідси променями розходяться головні вулиці італійської столиці. Це місце вважається відправним пунктом багатьох туристичних маршрутів. Влітку 2006 року кілька сотень таксі перегородили площу Венеції — водії протес

Ми з чоловіком прилетіли до Риму на чотири доби. На першому сидінні двоповерхового автобуса-шатла від аеропорту "Чампіні" голосно розмовляє, жує чіпси й одночасно цілується пара підлітків. На вулицях студенти, дідусі та ділові жінки їздять на мопедах. Їх італійці називають "моторріно". Чим ближче до столиці Італії, стає щораз більше пальм і кам"яних руїн. А ще обмальованих графіті вулиць та сміття.

— Малювати графіті — звична справа для підлітків, хоч це й незаконно. Хтось береться за наркотики, частина молоді любить алкоголь, а треті обписують стіни, — розповідає Марія Говгера, 25 років, студентка Римського університету Сапієнца, родом зі Львівщини. — А прибирати сміття заради туристів і заробітчан італійці не вважають за потрібне. Рим і Мілан — не обличчя країни. Тут пишаються невеликими містечками з акуратними двоповерховими будинками під черепицею. Винайняти такий будинок на околиці Риму на місяць коштує від півтори тисячі євро.

У метро після дев"ятої вечора дуже гамірно. Там їздять натовпи афроамериканців, мексиканців і китайців. Автобуси трохи охайніші за вагони метро, але дорожчі. Одна поїздка в підземці коштує один євро, автобусом — півтора. Квиток на всі види транспорту на три дні обійдеться в 11 євро.

Марія попередила, що в Римі не варто брати таксі. Краще користуватися громадським транспортом.

Продають макарони у формі Колізею

— Італійці, як цигани, якщо не обдурять — жити спокійно не можуть, — зазначає Марія. — Таксист вам усміхається, а сам круги намотує годинами. Там, де зазвичай платять 4–5 євро, витисне з туриста добрих 50. І все буде законно: лічильник так і показуватиме. Зате в нічні міські автобуси купувати квитки не обов"язково. Вісім років живемо в Римі, але ще ні разу не бачили контролерів уночі.

Для делікатнішого, але так само законного обдурювання туристів є столики у барах. Площа Венеції, Тревійський фонтан, площі Навона, Республіка, Народів, Іспанська — місця з найдорожчою римською кавою.

— Кава за стійкою коштує 75 центів. А коли сісти з тим самим горнятком за столик, ціна зростає до 5 євро, — пояснює Марія. — Власників кафе можна зрозуміти. За італійським законом, за столи в барах вони платять окремий податок. Та й оренда приміщень коштує дуже дорого.

Кілька разів довелося бачити, як потрапляли у халепу туристи в барі "Антіка Рома" на Віа Пропаганда біля Іспанської площі. Там є красивий куточок із морозивом і дуже гарними й різними хлібними ріжками для нього. На ціннику в кутку написано: морозиво у ріжку "Капелло" коштує 10 євро. Туристи не дивляться, скільки коштують інші ріжки, а вибирають той, який їм подобається. Потім на касі з"ясовується, що платити треба більш як 10 євро. Спритніші пробують кликати поліцію. Але ж нема що з"ясовувати — на кожному з ріжків є назва і дрібненько написана ціна. Усе законно.

— Якщо не хочете, щоб у Римі вас обдурили, придивляйтеся, де сидять самі італійці. Наприклад, щоранку за столиками на вулицях вони снідають капучіно і рогаликом "крончетто". У таких місцях можна сміливо замовляти, навіть якщо не знаєте італійської, — додає Марія.

За родинним обідом в її сім"ї нас пригостили червоним вином, а потім нагодували недовареними спагеті. Виявляється, це і є справжня паста. Її так і їдять — з гострими приправами і тертим сиром "парміджано реджано". Господиня розповіла, що макарони — це магніт для туристів.

— Дуже популярні кольорові макарони зі шпинатом, перцем, помідорами чи оливками, — каже вона. — Найдорожчі — зроблені руками або малими приватними підприємствами. Буває, продають макарони у вигляді Колізею, Пантеону й навіть базиліки Святого Петра.

Українці зустрічаються в неділю й по обіді в четвер

Ще одне враження від Риму — на кожному кроці українці. "А Альона не хотіла, шо я мала їй казати". За хвилину: "До подушок воно якраз файно буде, підійде". Того недільного вечора українську чути було всюди.
Серед заробітчан у Римі лише офіційно зареєстрованих 60 тис. українців. З певним стажем роботи у країні, можна влаштуватися касиром у супермаркеті й заробляти до тисячі євро. Однак більшість українців працюють на господаря.
— Поки ти здорова, можеш доглядати за їхніми старшими людьми чи бавити дітей. Тебе возять на відпочинок, обдаровують і люблять. Як тільки починаєш хворіти, — забудуть про все, що було і виженуть на другий день, — розповідає заробітчанка зі Львівщини у вагоні римського метро.
Майже всі українці в Італії знають, де збираються свої. У Римі — це парк на виході зі станції метро Піраміда. Там української мови чути більше, ніж у київському парку Шевченка. Це місце рекомендують агентам-винаймачам. Житло також зручніше орендувати групами. Двокімнатна квартира на околиці італійської столиці коштує близько 800 євро на місяць.
Вихідні в українських заробітчан — неділя і друга половина четверга. На ці дні українське посольство і планує діаспорні святкування чи приїзд гостей з України.

Зараз ви читаєте новину «У Римі туристові краще на таксі не їздити». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути