
Перший літак на сонячних батареях "Солар Імпулс" піднявся в повітря. Біля швейцарського міста Пайрен він пролетів 350 м і успішно приземлився. У ньому сидів місцевий пілот Маркус Шердель. Літак готують до навколосвітньої подорожі.
— На одномісний літак потрібно стільки сонячних батарей, що якби їх розкласти, вони б зайняли футбольне поле. Звичайний "боїнг" із такими великими крилами перевозить 130 пасажирів, — каже київський авіаконструктор Дмитро Згурец, 45 років. — Сонячні літаки дорогі у виробництві й мають потужність удесятеро меншу, аніж пасажирські. Конструктор Бернар Пікар витратив на лайнер 10 років і 40 мільйонів євро. Особливістю літака є його можливість літати вночі. За день в акумуляторах накопичується достатньо енергії, яка живить двигуни. Лайнер може не приземлятися кілька днів.
Сонячні батареї збирають лише 20% енергії світла. Решта розсіюється.
— Аби ефективність зросла, потрібно розробити нове покриття для батарей. Тоді літаки стануть потужнішими і перевозитимуть туристів. Можна лише приблизно уявити скільки грошей потрібно для повноцінного пасажирського літака на батареях. На 50 осіб літак повинен мати розмах крил 150 метрів. Для їх покриття потрібно більш як 200 батарей. Кожна коштує 3 тисячі доларів.
Коментарі