— Щойно починаються нічні заморозки й середня добова температура стає нижча 7 градусів тепла, потрібно переходити на зимову гуму. Літні шини в холод твердішають. Погіршується здатність утримувати машину на дорозі та збільшується гальмівний шлях, — говорить фахівець із підбору шин 47-річний Юрій Клещук. Працює в автомагазині на столичній вул. Великій Кільцевій.
Хоч у правилах дорожнього руху чіткої вимоги замінити шини відповідно до сезону немає, страхові компанії можуть відмовити у виплаті після дорожньо-транспортної пригоди.
З чого починати вибір зимових покришок?
— Із фінансових можливостей. Шини будь-якого розміру можна купити як за мінімальну ціну, так і вдвічі дорожче. Скажімо, комплект 19-дюймових коліс для кросовера може обійтися в 12–14 тисяч гривень. Такі ж, але преміальних марок — 22 тисячі.
Недоцільно на благенькі "Жигулі", що їздять пару разів за зиму, ставити "Мішлен" по 2 тисячі за колесо.
Якщо підходить розмір від 13 до 15 дюймів, на зиму краще брати 13-дюймову шину з високим профілем. Буде менше навантаження на ходову.
Як визначитися з маркою?
— Преміальними брендами вважають "Мішлен", "Гуд'їр", "Тойо", "Бріджстоун". Ці компанії мають власні лабораторії, тестувальні центри, інженерів, які працюють над удосконаленням технологій. Це позначається на ціні. Моделі такої гуми вирізняються меншим шумом, коротшим метрів на 3 гальмівним шляхом і вищим індексом максимальної швидкості. Якщо такі колеса задорогі, варто придивитися до марок дочірніх підприємств цих компаній. Наприклад, у " Гуд'їр" є дешевші "Сава", "Данлоп", "Дебіца". Для них також використовують хороші технічні рішення, але минулого чи позаминулого років. Вони шумніші й мають нижчий індекс швидкості. Чимало преміальних 13–15-дюймових шин виготовляють у Росії. Наприклад, "Бріджстоун" і "Нокіан". Мало того, що це країна-агресор, ще і якість виробів значно гірша за оригінал. Очевидно, не дотримуються технології.
Чи варто дивитися в бік уживаних коліс, хай і преміальних брендів?
— Категорично ні. Вживані шини зовні ніби й не стерті, а гума може зістаритися, задубіти. Погано працюватиме на ожеледиці. Якщо грошей катма, краще вибирати з-поміж українських виробників — "Росава" або її преміумбренд "Преміорі". Чотири сезони їхня гума точно виходжує. Має хороше співвідношення ціна — якість. Наприклад, колесо на "Шевроле Авео" чи "Рено Логан" від іменитого бренду коштуватиме 1800 гривень, від суббренду — 1200, а українське — 800 гривень. Китайські обійдуться в 600–700 гривень. Їх не можу радити, бо приходять в Україну різними партіями, щосезону від різних виробників. Є ризик — якщо порветься одна китайська шина, докупити таку ж буде нереально.
Який малюнок ефективніший?
— На асфальті з "кашею" із піску та снігу й на мокрих трасах доцільніший асиметричний. На цих колесах можна розвинути високі швидкості, авто добре триматиме дорогу. Для ненових автомобілів із порушеною геометрією кузова — з ненаправленим малюнком. У випадку нерівномірного стирання шини можна буде поміняти місцями. З направленим малюнком, подібним до "ялинки", купують для поїздок заметами й ожеледицею.
Водовідвідні канали мають бути масивні. Ламелі, коли їх багато, виконують роль своєрідних присосок до криги. Шашки із гострими кутами повинні врізатися у слизьку поверхню.
Як перевірити, чи колесо не браковане?
— Дивляться на дату виробництва на боковині. Перші дві цифри — тиждень випуску, другі дві — рік виробництва. 3-річна гума вважається новою, за європейськими стандартами. Всередині шини не має бути випуклостей і застиглих гумових розводів. Повноцінно перевірити можна на шиномонтажі — накачати до 3,5 атмосфери й пересвідчитися, що не пропускає.
Служитиме зимова шина в середньому п'ять років. Навіть якщо протектор не стирається до критичної межі, еластичність значно гіршає.
Коментарі