В Україні вже 2 дні діє закон про обслуговування українською мовою.
За цей час офіс Уповноваженого із захисту державної мови отримав близько 100 звернень, повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремінь, передає "Радіо Свобода".
За його словами, за частиною з них планують провести "заходи державного контролю". Можливо, мають на увазі перевірки та попередження.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сфера обслуговування переходить на українську. Що це означає
"Є реакція суспільства на недотримання мовного законодавства на окремих інтернет-сайтах, під час спілкування водіїв, контролерів у громадському транспорті. Крім усього іншого, це скарги, пов'язані із зовнішньою рекламою", — розповів Кремінь.
Грубих порушень мовного закону поки що не зафіксували. Омбудсмен припускає, що число скарг збільшиться, коли відкриють ресторани та кафе після карантину. Він сподівається, що "ефективно проведена інформаційна кампанія" та роз'яснення від ЗМІ дадуть результат.
16 січня набула чинності 30-та стаття мовного закону, яка зобов'язує всіх постачальників послуг в Україні спілкуватися з клієнтами тільки державною мовою. Це стосується супермаркетів, інтернет-магазинів, кав'ярень, банків, АЗС, аптек тощо. Виробників і продавців в Україні зобов'язують надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги державною мовою. Але така інформація може дублюватися будь-якою іншою.
Коментарі