Із 16 січня в Україні мовою обслуговування споживачів є державна мова. За порушення мовного законодавства у сфері обслуговування передбачено штраф від 5 100 гривень до 6 800 гривень. Але штрафувати за відмову спілкуватися з клієнтами державною мовою почнуть з 16 липня 2022 року.
Про це в інтерв'ю Радіо Свобода розповів мовний омбудсмен Тарас Кремінь.
"Але це для злісних порушників, які принципово порушують права громадян, по відношенню до яких ми постійно отримуємо постійні скарги, і таких скарг достатньо дві для того, щоб ми розпочали провадження, щоб підготували протокол і накладали штраф", – зазначив Кремінь.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Власник кав'ярні вибачився за неповагу до української мови
Також омбудсмен додав, що штрафи можуть бути оскаржені в судовому порядку, і для подібних претензій мають бути наведені докази.
"Я не думаю, що сьогодні якийсь із супермаркетів хоче "прославитися" на всю країну, що для них закон – не закон і країна – не країна. Таких у нас немає, і навряд чи вони з'являться. Тому жодні з провокацій, що переслідування, мовні інспектори, таємні покупці і так далі – у нас таких в штаті немає", – наголосив мовний омбудсмен.
16 січня 2021 року набула чинності стаття 30 Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної". Відтепер усі працівники сфери обслуговування мають послуговуватися українською мовою.
Коментарі