Сьогодні почалася авіаційна ера. Амереканці підняли в повітря перший літак з бензиновим двигуном.
17 грудня 1903 року американець Орвілл Райт у Кітті Хок, в американському штаті Північна Кароліна здійснив перший у світі політ на літаку, важчому за повітря. Сконструював його разом із братом Уїлбером. Політ тривав 12 с. "Флаєр-1" подолав відстань 260 м.
"Флаєр-1" мав розмах крила 12 м, важив 283 кг і був оснащений двигуном потужністю 9 кВт і вагою 77 кг. Загальна вартість літака не перевищувала $ 1000, що в рази дешевше, ніж аналогічні проекти тогочасних винахідників.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Робітники працювали у 3 зміни понаднормово та у вихідні дні - випустили найпотужніший паровоз
Брати довго не могли визначитися, хто зробить перший знаковий політ. 14 грудня 1903 року Уілбер Райт зробив спробу першого польоту. Літак впав відразу після зльоту. Ні льотчик, ні машина не постраждали. Брати вважали інцидент випадковістю, викликаної браком досвіду.
17 грудня 1903 року "Флаєр-1" був готовий до польоту. Цього разу за штурвал сів Орвілл Райт. Літак піднявся в повітря, пролетів 36,5 м за 12 с і успішно приземлився. В той день брати літали ще двічі: Орвілл пролетів 60 м, а Уілбер - 52 м. Польоти проходили на висоті приблизно три метри.
Свідками успіху були п'ять осіб: Адам Етерідж, Джон Деніелс і Уїлл Дуг з берегової команди рятувальників, бізнесмен Брінклі, а також сільський хлопчик Джонні Мур.
У братів Райт були великі плани на "Флаєр-1", однак при його буксируванні піднявся сильний вітер кілька разів перевернув машину, після цього його авіаційна "кар'єра" закінчилася.
Найбільший у світі військово-транспортний літак Ан-124 "Руслан" вперше полетів 36 років тому. Збірка першого прототипу Ан-124 почалася на Київському авіаційному заводі в 1979 року. Для випуску Ан-124 було залучено майже 100 підрядників, але основним партнером "антоновського" заводу в Києві стало Ташкентське авіаційно-виробниче об'єднання ім. Чкалова. Там відповідали за випуск законцовок крила, центроплана і великогабаритних шпангоутів фюзеляжу, які в зборі перевозилися з Ташкента до Києва на двох спеціально переобладнаних Ан-22.
Коментарі