Найбільший у світі військово-транспортний літак Ан-124 "Руслан" вперше полетів 36 років тому.
Збірка першого прототипу Ан-124 почалася на Київському авіаційному заводі в 1979 року. Для випуску Ан-124 було залучено майже 100 підрядників, але основним партнером "антоновського" заводу в Києві стало Ташкентське авіаційно-виробниче об'єднання ім. Чкалова. Там відповідали за випуск законцовок крила, центроплана і великогабаритних шпангоутів фюзеляжу, які в зборі перевозилися з Ташкента до Києва на двох спеціально переобладнаних Ан-22.
24 жовтня 1982 року перший прототип був готовий і його викотили з виробничого цеху з нестандартною реєстрацією СРСР-680125. Перші руління і швидкісні пробіжки відбувалися в темний час доби. У ході пробіжок з'ясували, що двигуни потребують доопрацювання. Через два місяці прототип відбуксирували на злітну смугу заводського аеродрому в Києві і виконали серію швидкісних пробіжок при різних погодних умовах. Тоді ж двигуни ввели на повну потужність, і Ан-124 вперше злетів. В ході першого польоту екіпаж провів серію випробувань за визначенням стійкості літака і загальної керованості.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Красень-літак без жодної російської деталі: Ан-132Д показали із середини
На першому етапі виконали 141 політ загальною тривалістю 251 годину. Тоді виявили проблему, яка переслідувала "Руслан" в перші роки. Низька газодинамична стійкість двигунів Д-18Т, особливо на зльоті. Через рік після польоту першого прототипу здійснив свій перший політ другий прототип з реєстрацією СРСР-680345. Потім реєстрація змінилася на СРСР-82002, і в травні 1985 року літак показали радянським ЗМІ. Через два тижні він дебютував на Заході на Паризькому авіаційному салоні, після чого отримав код НАТО Condor.
У відчайдушній спробі створити Ан-124 хорошу репутацію і спростувати західні думки про можливості літака, Олег Антонов організував серію рекордних польотів, покликаних підтвердити сертифікат літака.
Крім перших шести зразків першої серії в Києві повинні були випустити ще 30 літаків другої, третьої і четвертої серій, але до перенесення виробництва в Києві випустили тільки 17 серійних екземплярів. Один незакінчений планер залишався в Києві протягом багатьох років, але в 2002 році російська авіакомпанія "Атлант-Союз" придбала добудований літак. В останній момент "Атлант-Союз" відмовився від угоди. Літак придбало Міністерство оборони Об'єднаних Арабських Еміратів.
72 роки тому почалась історія авіапідприємства "Антонов". 31 травня радянська влада створила нове конструкторське бюро на Новосибірському авіаційному заводі. Його очолив Олег Антонов. Улітку 1951 року бюро переїхало до Києва, де серійно виробляли літак АН-2.
Коментарі