понеділок, 19 вересня 2011 11:16

Нова планета, яка має два сонця, схожа на планету із фільму "Зоряні війни"

Астрономи повідомили про першу достовірно підтверджену планету, що обертається відразу навколо двох зірок. Система викликає значний інтерес у науковців у плані процесу творення та взаємодії компонентів.

Нова планета - Kepler-16b, знайдена з допомогою телескопа Kepler через транзит і супутнє зниження яскравості батьківської зірки, повідомляє NASA.

У даному випадку рідна зірка планети - це не одна зірка, а справжня двійня. Період обертання її компонентів - 41 день, а дистанція між ними становить лише близько 34 мільйони кілометрів. При цьому з точки зору земного спостерігача менша зірка з цієї пари періодично затьмарює велику, і навпаки, що призводить до коливань яскравості системи.

Дізнавшись про відкриття, ЗМІ відразу пригадали про планету Татуїн із знаменитої кіносаги "Зоряні війни", але аналогія неповна, тому що відкрита планета - це холодний газовий гігант розміром з Сатурн. На його поверхні панує температура від -70 до -100 градусів за Цельсієм, розповідає Гарвард-Смітсонівський центр астрофізики. Додамо також, що Татуїном неофіційно називають непідтверджену досі екзопланету з трьома сонцями.

Нагадаємо, що попередня планета з двома сонцями оберталася лише навколо одного з компонентів подвійної зірки. І таких світів відомо чимало.

Зараз ви читаєте новину «Нова планета, яка має два сонця, схожа на планету із фільму "Зоряні війни"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua