Дослідження під керівництвом Майкла Крамера (MichaelKramer) проводилося з кінця 1990-х років в 31 білоруському пологовому будинку. Приблизно половина установ проводила програму заохочення тривалого виключно грудного вигодовування, останні - продовжували свою колишню практику без змін. Оцінка інтелектуальних здібностей дітей проводилася в шестирічному віці.
З"ясувалося, що діти, що знаходилися виключно на грудному годуванні як мінімум в перші три місяці життя, мали кращі результати тестів на когнітивні здібності. У тестах на вербальний інтелект вони показали в середньому на 7,5 балів більше (за 100-балльною шкалою), в тесті на невербальний інтелект - на 2,9 бали більше, а в тестах на загальний інтелект - на 5,9 балів більше. Крім того, діти з цієї групи значно краще уміли читати, рахувати і писати, ніж діти з контрольної групи, повідомив Крамер.
За словами авторів, в даний час не ясно, з чим пов"язана позитивна дія грудного вигодовування на інтелект. Цей ефект може пояснюється впливом компонентів грудного молока або фізичними і соціальними чинниками, що виникають при контакті матері і немовляти в процесі грудного вигодовування, повідомив учений.
Докладний звіт про результати дослідження був опублікований в журналі ArchivesofGeneralPsychiatry.
Коментарі