У Японії з'явилися торгові автомати нового покоління. Продавець-робот сам визначає стать і вік людини, а потім пропонує найкращий напій або товар.
Якщо скласти всі гроші, які японці протягом року залишають в автоматах, то вийде більше, ніж бюджет будь-якої столиці світу. У доларах продажі сягають 70 мільярдів. На кожен автомат - їх понад 5 мільйонів - припадає в середньому по 20 японців. Боротьба за клієнта призвела до того, що деякі агрегати вже зрівнялися з автомобілями як за складністю конструкції, так і за ціною.
Товар потрібно показувати не тільки обличчям, але і зсередини - такий кавовий автомат коштує, як остання модель "Мерседеса": варить з десяток сортів кави, гарячий шоколад, все це під музику, ще і кришкою склянку накриє.
Будь-яка людина, яка підходить до нового автомату, піддається біометричному скануванню. За допомогою камери і сенсорів машина по обличчю визначить стать і приблизний вік потенційного клієнта. На основі цього дасть рекомендації. Наприклад, вона пропонує на вибір гарячу каву з молоком, чорну кава або напій з вітаміном С. Можна все це ігнорувати, а можна для різноманітності довіритися смаку штучного інтелекту.
"Використовуючи цей автомат, ми відстежуємо, які вікові групи купують ті чи інші напої в певний час доби, щоб більш точно визначити запити клієнтів", - пояснив Тосінарі Сасагава, завідувач маркетинговим відділом компанії JR East Water Business.
Поки виробники за допомогою камер вивчають клієнтів, ті схожими методами вивчають те, що їм подають до столу. У Японії до звичайних столових приладів, крім паличок для їжі, додався смартфон з камерою високої роздільної здатності.
"Останнім часом стала актуальною проблема метаболічного синдрому та ожиріння. Тому ми розробили систему, яка по фотографії визначає енергетичну цінність страви і допомагає тримати під контролем підрахунок калорій", - сказав Саторі Кавабуті, менеджер компанії NTT Communications.
Знімок їжі по Інтернету надходить на центральний сервер. Обробка займає кілька секунд. Фотографія порівнюється з постійно оновлюваною базою даних, в якій вже зберігаються тисячі зразків. Ключові параметри, за якими вираховуються калорії, - колір і форма вмісту тарілки. Результат висвічується на екрані і залишається в пам'яті мобільного телефону.
"Наприклад, я вводжу свої дані - зріст, вагу, вік - і ставлю мету: схуднути, скажімо, на три кілограми протягом місяця. Тут написано, скільки калорій я повинен споживати на день, а внизу - скільки я вже спожив", - пояснив Хорі Такаміцу, менеджер компанії NTT Communications.
Коментарі