О 18.15 у середу 13 лютого в Донецькому аеропорту впав літак Ан-24. Не долетів до злітної смуги, ударився об землю, розколовся і загорівся. У цей час на інформаційному табло аеропорту з'явилась інформація, що літак здійснив посадку.
Ан-24 належав компанії "Південні авіалінії". Це був чартерний рейс. На борту летіли 52 людини: вісім членів екіпажу і 44 пасажири. Майже всі — вболівальники донецького футбольного клубу "Шахтар". Добиралися з Одеси на матч команди з німецьким клубом "Боруссія". Загинули п'ятеро.
— Самолет старый, не долетел 2,5 километра, упал, опрокинулся вверх ногами, разломался на три части, — каже о 21.30 Ігор Домаровський, заступник начальника обласного управління МНС. — Причин падения пока не знаю. Есть искореженный корпус самолета и в нем, по нашей информации, еще двое. К ним мы не можем добраться.
До Домаровського підходять двоє чоловіків. Шукають друзів, які летіли з Одеси. Просять повідомити список загиблих. Чиновник відмовляється, відходить.
— К кому ни обратись в аэропорту — все включают мороз, — зітхають чоловіки. — Уже по всем новостям передали, а тут все скрывают.
О 21.45 над аеропортом густий туман. За 4 год. після аварії досі не приймає рейси. Територією летовища ходять пасажири рейсу з Одеси, які відмовились їхати до лікарень.
— Наш самолет вылетел в 16.30, — розповідає одесит 21-річний Олег Ошека. — В полете все было нормально. Уже объявили, что идем на посадку, начали снижаться. По-моему, у нас отказал двигатель. Самолет накренился влево и произошло столкновение. Борт распороло. Благодаря этому мы смогли выбраться. Мой ремень безопасности заклинило, отстегнуться помогли люди, сидевшие за нами — на местах 8а и 8б. Спасибо им. Через разлом в борту мы успели выбраться, и после этого произошло возгорание. Тут подоспели службы МЧС, погасили. Потом мне удалось пробраться назад в самолет, и я увидел людей, которых зажало между сиденьями. Мы были в поле — милиция не выпускала нас "до выяснения". Через час за нами приехал автобус, отвезли в аэропорт. В автобусе было 24 человека из тех, которые были на борту. Мы отказались ехать в больницу, а остальных увезли. Одного — в реанимацию.
— Мы даже не поняли, что произошло, все случилось за несколько секунд, — додає Дмитро Вербицький, друг Олега.
О 01.00 літак Ан-24 мав повертатися до Одеси. В цей час 38 уцілілих пасажирів розміщуються в готелях Донецька. До лікарень поклали дев'ятьох. П'ятеро з них — у травматології обласної лікарні. Зокрема, двоє пілотів. У одного травма хребта. Їхній стан лікарі називають середньої тяжкості.
"Пилота привезли в мою палату, — пише на своїй сторінці в соціальній мережі Денис Шишков. — Ему тяжело дышать, голова болит, плечо. Ничего не помнит. Этому пилоту 23 года! Говорит, что командир экипажа тоже жив, тоже травмирован. Из обрывков фраз по телефону: "Туман, шли на второй круг, крылом зацепили землю. Пришла районный следователь...". Это капец. Жалко парня, он не знает, что делать".
Четверо скалічених лікуються в обласній лікарні ім. Калініна та міській лікарні №1.
Інформацію про аварію внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань за кваліфікацією "Порушення правил безпеки руху повітряного транспорту, що спричинило загибель людей". Слідчі розпочали кримінальне провадження.
— У результаті авіакатастрофи загинули п'ятеро осіб. Дев'ять пасажирів зараз у лікарнях, майже всіх інших уже відправили додому, — зранку 14 лютого каже Андрій Шишацький, голова Донецької обласної адміністрації.
У літаку загинув 43-річний Валерій Бобков, помічник голови Одеської обласної ради, директор виробничо-будівельної фірми "Александр" 59-річний Олександр Грушевич, і Віктор Горбатенко. Прізвища четвертого і п'ятого загиблих — Пісня і Бутенко.
Бобков летів на матч із 9-річним сином. Хлопчика врятував учень пілота.
Список усіх, хто був у літаку, — не розголошують. За попередньою інформацією, там були місцеві депутати, чиновники, судді. Міг бути заступник голови Одеської облдержадміністрації Валерій Матковський, керівник Міжрайонного регістраційно-екзаменаційного відділу Одеси Владислав Богомолов, начальник управління капітального будівництва Одеської міської ради Анатолій Рагулін, транспортний прокурор Одещини Ростислав Крикливий, старший прокурор області з питань доступу до публічної інформації Михайло Чорний, співробітник облуправління юстиції Олександр Шабловський.
Літаки Ан-24 випускали з 1959 року по 1979-й. Зараз такі вважають технічно застарілими. Їхня електроніка не відповідає сучасним вимогам безпеки, не обладнані системою попередження про близькість до землі.
— Самолёт был исправный, — каже Юрій Молодой, гендиректор компанії "Південні авіалінії". — Из разговоров знаю, что в Донецке вечером был сильный туман. Однако пилот принял решение садиться в Донецке, чтобы не расстраивать пассажиров. Решение об этом принимает тот, кто сидит за штурвалом.
Коментарі
4