Із 10 по 20 жовтня в Україні сталося 1224 автомобільні аварії. 229 осіб загинули на місці, 1381 скалічилася. Частина поранених померли згодом у лікарнях. Інформаційні стрічки останніх днів сповнені повідомленнями про зіткнення, у яких гинуть сім'ї.
Найбільша аварія сталася 12 жовтня на залізничному переїзді під Марганцем на Дніпропетровщині. Загинули 45 людей.
17 жовтня пікап "Міцубісі Л-200" задавив трьох юнаків. Вони йшли на дискотеку в село Кугаївці Чемеровецького району Хмельницької області. За два дні в Арбузинському районі на Миколаївщині джип "Інфінінті Еф Ікс 35" виїхав на зустрічну смугу і зіткнувся з "Деу Ланосом". Загинули четверо. Того ж дня під Києвом мікроавтобус "Фольксваґен-Транспортер" в'їхав у дерево. Загинули троє людей. А під Бердянськом на Запоріжжі троє розбилися під час зіткнення "таврії" з "мерседесом". 20 жовтня джип "тойота" задавив у Дніпропетровську трьох жінок.
"ГПУ" розпитала експертів, у чому вони вбачають причини такої великої кількості ДТП.
Наталя Сторожик, начальник прес-служби Державної автомобільної інспекції Києва:
— Змінюється погода й температура, водії не встигають реагувати. Їм треба бути уважнішими і толерантнішими одне до одного. І підготувати транспорт — замінити шини, відремонтувати несправності.
Олександр Юрченко, 33 роки, автослюсар, досвід роботи 17 років:
— Дороги погані, а машин дуже багато, вони швидкісні. За кермом краще не нервувати й не поспішати. А керуватися правилом "ДДД" — дай дорогу дураку.
Ігор Сіранчук, 29 років, протоієрей Вінницької єпархії УПЦ Київського патріархату:
— Люди стали байдужі до порядку. У свідомості багатьох — вседозволеність, безкарність. Не хочуть поступитися місцем, не поважають одне одного, не знають правил дорожнього руху. У всьому має бути духовний початок. Сів за кермо, перехрестися, попроси в Бога щасливо доїхати.
Сергій Журило, 55 років, фізик:
— Влітку було спекотно, й асфальт пішов хвилями, багато ям. Зараз починає рано темніти, тому важко помітити людей у темному одязі і машини неяскравих кольорів. У Європі їздять з увімкнутим ближнім світлом навіть удень. Це допомагає помітити машину в осінній мряці, у тумані.
Восени через вологу дорогу збільшується гальмівний шлях. Опале листя разом з водою створює своєрідну змазку. Водіям треба бути максимально уважними.
Вадим Сушко, 44 роки, співробітник МНС:
— Винні даїшники. Вони продають права всім підряд. За кермо сідають люди, які не знають елементарних правил дорожнього руху, не вміють управляти автомобілем.
Ігор Чумак, 43 роки, водій-далекобійник, м. Київ:
— Оце їду із Сімферополя. Протягом години чотири аварії бачив. Зараз на дорогах мало "запорожців" та "жигулів" — одні "лексуси", "тойоти", "мазди", які за секунди набирають величезну швидкість. А водії молоді. Сидить, давить на газ, з салону швидкості не відчуває. Машина не шумить, плавно їде, а на спідометрі вже 200. При такій швидкості і досвідчений не завжди зреагує.
Олена Максимова, 43 роки, астролог:
— У гороскопі України на 2010 рік найяскравішими точками були Сонце і Марс. Вони знаходяться в опозиційному положенні до Сатурна, під впливом якого перебуває Україна. Тому рік вкрай гарячий, негативний та агресивний, багато смертей. Від Сонця ми отримали погодні катаклізми і політичні зміни, від Марса — аварії.
Крім того, 9 жовтня Венера зупинилася і з точки зору земного спостерігача стала ретроградною, наче рухається у зворотному напрямку. У цей час не можна починати ремонт, змінювати зачіску чи імідж, бо нічого не вдасться. Того ж дня, 9 жовтня, Марс дав старт неприємностям. І вони продовжуватимуться до кінця року. Найгарячішими будуть ранок 25 жовтня, 29 жовтня і ранок 31 грудня. У ці дні краще взагалі не сідати за кермо.
Людмила Савіна, 52 роки,
нумеролог:
— З 12 по 20 жовтня у датах було багато одиниць. Одиниця — це натиск. В позитивному сенсі означає лідерство, в негативному — агресію. У такі дні будь-яка агресія закінчується погано.
20, 21 і 22 жовтня — дні підвищеної активності у людей, які прагнуть незалежності. Підсвідомо ці люди були налаштовані на руйнування. Більше порушують правила, перевищують швидкість, підрізають. Особливо це стосується чоловіків. Їх краще не виводити з себе. Це дні, коли можуть гинути цілі родини.
Вплив ретроградної Венери закінчиться 18 листопада. До того у країні буде багато катастроф.
Михайло Камишев, 51 рік,
автоінструктор:
— У мене 32 роки водійського стажу і 28 інструкторського. В аваріях винні переважно пішоходи. Думають, що пішохід завжди правий. Правий, доки живий. Не розуміють, що їх часто не видно, особливо у темному одязі чи у дощ. Хоча і водії винні. Підрізають, виїжджають на зустрічну, спішать.
Олександр Стражний, 52 роки, психотерапевт, автор книжки "Український менталітет":
— Українському менталітету не властиві такі риси, як законослухняність, педантичність, тактовність. Того, хто дотримується правил, у житті сприймають білою вороною. Для більшості українців недотримання законів — це норма, тому так багато аварій.
Коментарі
3