У листі №36-19, ФДМ зазначив, що, згідно з постановою Кабміну №231, проведення податкової оцінки обов'язково для всіх випадків відчуження майна, крім випадків спадкування або дарування.
На поточний момент для угод з нерухомістю проводиться два види оцінки.
Нова податкова оцінка, яка повноцінно запрацювала з 1 лютого 2014 р.: вступила в силу з 1 вересня минулого року, але до 1 лютого 2014 р. діяв перехідний період - можна було користуватися оцінками, оформленими за старими правилами.
Її можуть здійснювати лише фахівці, які пройшли сертифікацію в ФДМ: для оцінки майна вони користуються спеціальними програмами, погодженими з Фондом держмайна.
Їх висновок є визначальною при сплаті податків з операцій з купівлі та продажу квадратних метрів. Друга - це ринкова оцінка, що діяла в нашій країні до появи нових вимог.
Її можуть здійснювати фахівці, що мають сертифікат по спеціалізації 1,1-1,7 ФДМ, їх оцінки повинні прийматися при оформленні договорів успадкування та дарування.
Нове роз'яснення Фонду держмайна було потрібно через те, що нотаріуси, які повинні були оформляти спадщини і подаровану нерухомість при пред'явленні другий - ринкової оцінки - з 1 лютого почали відмовляти громадянам у реєстрації угод.
"У вихідні дзвонили схвильовані люди, що прийшли, а іноді і приїхали здалеку оформляти спадщину: "Куди йти, нотаріуси вимагають ще одну оцінку?!" Доводилося їм пояснювати, що податкова оцінка не буде коштувати дорожче ринкової, але займе більше часу. Вона оформляється до двох тижнів", - розповідає віце-президент Ліги експертів України Андрій Гусельников.
Підтвердили ці повідомлення нотаріуси та оцінювачі.
"Оформляючи будь-який договір, що стосується відчуження майна, з 1 лютого ми перевіряємо наявність звіту про оцінку у реєстрі ФДМУ (туди потрапляють дані податкових оцінок).
Це стосується не тільки покупок-продажів, але ще і договорів спадкування чи дарування теж", - пояснює нотаріус Інна Бурячок.
"Ми зробили кілька оцінок саме для оформлення майна в спадщину, таке, за словами замовника, була вимога нотаріусів", - доповнив її директор ТОВ "Київський інститут оціночної діяльності" Олександр Скубченко.
Людям, які оформляють подаровану і успадковану нерухомість, сьогодні доводиться платити двічі і витрачати на оформлення дві додаткові тижня.
Спочатку вони приносять до нотаріуса ринкову (стару) оцінку, а після того, як він відмовляється з нею реєструвати угоду, змушені проходити ще й податкову. "Обидві оцінки коштують однаково - по 300 грн. кожна", - повідомляє оцінювач Олексій.
Вирішити правову колізію може тільки профільне міністерство. В листі Фонду держмайна №36-19, зокрема, міститься рекомендація "звернутися за роз'ясненнями щодо дій нотаріусів в Міністерство юстиції України".
Саме розпорядженнями цього відомства у своїй діяльності керуються нотаріуси.
"Сподіваюся, у найближчі дні ми побачимо роз'яснення Мін'юсту, і проблема вирішиться", - резюмував Андрій Гусельников.
На поточний момент для угод з нерухомістю проводиться два види оцінки.
Нова податкова оцінка, яка повноцінно запрацювала з 1 лютого 2014 р.: вступила в силу з 1 вересня минулого року, але до 1 лютого 2014 р. діяв перехідний період - можна було користуватися оцінками, оформленими за старими правилами.
Її можуть здійснювати лише фахівці, які пройшли сертифікацію в ФДМ: для оцінки майна вони користуються спеціальними програмами, погодженими з Фондом держмайна.
Їх висновок є визначальною при сплаті податків з операцій з купівлі та продажу квадратних метрів. Друга - це ринкова оцінка, що діяла в нашій країні до появи нових вимог.
Її можуть здійснювати фахівці, що мають сертифікат по спеціалізації 1,1-1,7 ФДМ, їх оцінки повинні прийматися при оформленні договорів успадкування та дарування.
Нове роз'яснення Фонду держмайна було потрібно через те, що нотаріуси, які повинні були оформляти спадщини і подаровану нерухомість при пред'явленні другий - ринкової оцінки - з 1 лютого почали відмовляти громадянам у реєстрації угод.
"У вихідні дзвонили схвильовані люди, що прийшли, а іноді і приїхали здалеку оформляти спадщину: "Куди йти, нотаріуси вимагають ще одну оцінку?!" Доводилося їм пояснювати, що податкова оцінка не буде коштувати дорожче ринкової, але займе більше часу. Вона оформляється до двох тижнів", - розповідає віце-президент Ліги експертів України Андрій Гусельников.
Підтвердили ці повідомлення нотаріуси та оцінювачі.
"Оформляючи будь-який договір, що стосується відчуження майна, з 1 лютого ми перевіряємо наявність звіту про оцінку у реєстрі ФДМУ (туди потрапляють дані податкових оцінок).
Це стосується не тільки покупок-продажів, але ще і договорів спадкування чи дарування теж", - пояснює нотаріус Інна Бурячок.
"Ми зробили кілька оцінок саме для оформлення майна в спадщину, таке, за словами замовника, була вимога нотаріусів", - доповнив її директор ТОВ "Київський інститут оціночної діяльності" Олександр Скубченко.
Людям, які оформляють подаровану і успадковану нерухомість, сьогодні доводиться платити двічі і витрачати на оформлення дві додаткові тижня.
Спочатку вони приносять до нотаріуса ринкову (стару) оцінку, а після того, як він відмовляється з нею реєструвати угоду, змушені проходити ще й податкову. "Обидві оцінки коштують однаково - по 300 грн. кожна", - повідомляє оцінювач Олексій.
Вирішити правову колізію може тільки профільне міністерство. В листі Фонду держмайна №36-19, зокрема, міститься рекомендація "звернутися за роз'ясненнями щодо дій нотаріусів в Міністерство юстиції України".
Саме розпорядженнями цього відомства у своїй діяльності керуються нотаріуси.
"Сподіваюся, у найближчі дні ми побачимо роз'яснення Мін'юсту, і проблема вирішиться", - резюмував Андрій Гусельников.
×
Коментарі