— Дєдушка, засуньте своє удостовєрєніє поглибше й бігом на вихід. У мене вже льготніци сидять. Тепер тільки пасажирів із дєньгами братиму, — кричить кондуктор на Григорія Артемовича, 76 років, у міському автобусі. Він курсує за маршрутом "Південний вокзал" — "Алмазний" у Полтаві. 20 червня о дев'ятій ранку пенсіонер показує посвідчення інваліда ІІ групи, просить безкоштовно проїхати три зупинки.
На початку червня начальник Полтавського відділу з питань транспортних перевезень та зв'язку Олександр Андросов заборонив перевізникам обмежувати кількість пільгових місць в автобусах. Із транспортних засобів зобов'язали позривати написи: "Приватний", "Без пільг", "Платний". Однак більшість автобусів продовжують їздити з ними, а до салону пускають не більше двох пільговиків.
Пенсіонер поправляє синього картуза з написом "Каліфорнія", правицею хапається за поручень.
— Дочка, розріши додому безплатно доїхати. Місця много не займу, — підіймає на сходи картату сумку з картоплею. — Сильно злі ви літом поробилися. За послідній тиждень уже четвертий раз гоните.
Кондуктор стає перед дверима, бере руки в боки.
— Ти мене не удочеряй. Сказала, не повезу, й точка, — говорить. — Не треба на жалість давити.
Автобус "Богдан" наполовину порожній. Із заднього сидіння підводиться 36-річний Роман Линько, дає кондукторці 2 грн.
— Візьміть за діда, — поправляє густі чорні вуса.
Жінка відштовхує руку.
— Не треба спасітєлєй, дєдушка сам з автобусу побреде, іначе стоятимемо до посінєнія, — каже.
Пенсінер опускає голову, виходить.
У центрі сідаю в автобус за маршрутом "Кільцевий". На склі позаду водія наклеєний альбомний аркуш із написом — "Два пільгових місця", поряд — "У цьому автобусі пенсіонери і пільговики теж платять за проїзд". На зупинці "Четверта поліклініка" до салону заходить 68-річна Галина Савицька, дістає посвідчення із сумки.
— Давайте зразу на вихід, — підбігає до пенсіонерки огрядна кондуктор. — Що я должна усіх безплатно возить?
Підходжу до кондуктора, пояснюю: за програмою "Турбота" автобуси зобов'язані безплатно возити пільговиків.
— Ти що, контролірующий інспектор? Мені ніхто указаній не давав. Геть з автобусу, бо визову охрану з фірми, то з позором виволочуть, — махає руками кондуктор.
Галина Сергіївна виходить через дві зупинки, сідає на лаву.
— Прекрасно знаю, що по закону не імєють права гнати. Їм плювати, — кашляє. — Руководство їх таке саме. Десятки разів звонила, а толку нуль. Один вихід — тролейбус. Так вони січас рідко ходять. Нужного хвилин 20 по жарі ждати прийдеться.
300 гривень перевізники знімають із зарплати кондукторів, якщо контролери виявляють більше двох пільговиків на маршруті. Кондуктори кажуть, це неофіційне розпорядження керівництва. Можуть також виписати догану. Від 2007-го в Полтаві діє програма "Турбота", запроваджена колишнім мером Андрієм Матковським. Щомісяця перевізникам виплачують компенсанцію за перевезення всіх пільговиків без обмежень. Сума щомісяця різна. Востаннє вони отримали 135 тис. грн. Гроші виділяє міський бюджет. Вони покривають майже половину пільгових перевезень.















Коментарі