— Учора намагався проїхати через центр, мало не потрапив в аварію, — говорить полтавець, таксист Володимир Корогодін, 49 років. — Час пік, народу тьма, автобуси один поперед одного їдуть. Один ледь не підрізав, так спішив обігнати конкурента.
Автобуси їздять на великій швидкості. Інколи не спиняються на зупинках.
— Кричала голосно, аби водій став на зупинці, та він так гнав, що навіть не зміг затормозити, — розповідає полтавка 30-річна Світлана.
Торік по області з вини водіїв автобусів і маршруток сталося 237 транспортних пригод. Із них половина в Полтаві. Цього року трапилися 45 аварій. 10 людей постраждали, одна — загинула. Нещодавно в Миргороді з переповненої пасажирської "газелі" на повному ходу випав 12-річний школяр. Він зламав руку. Перед тим у Полтаві маршрутка зіткнулася з іномаркою. 54-річна пасажирка маршрутного таксі зламала шийку стегна.
— Частніки понакупляли автобусів і ганяють, коли заманеться, — говорить водій зі стажем, полтавець Геннадій Галінський, 40 років. — Найчастіше виїжджають на чужий маршрут у години пік, щоб підзаробити. А ті, хто працює за графіком, затвердженим міськвиконкомом, страждають від такого бєспрєдела. Графік руху не впорядкований. Його ще за Матковського змінили, коли прибрали "рафіки" й "газелі". А тепер мікроавтобуси знову пустили, а графік залишили той же.
У березні працівники обласної Державтоінспекції показали перевізникам документальний фільм про найтиповіші порушення на дорозі. Їздили за водіями та потай знімали, як ті з'їжджали з маршрутів, зупинялися де заманеться, як люди випадали з переповнених автобусів.
Водії кажуть, ідуть на порушення, бо мають виконати план для роботодавця. Із зароблених грошей платять за пальне, ремонт автобуса.
— Торік із маршруту зняли вісьмох п'яних водіїв, а цього року одного, але двічі, — каже Сергій Антоненко з обласного ДАІ. — У Кременчуці пасажири витягли з автобуса водія, який вводив у вену рідину зі шприца.
Питаємо перевізників, хто перевіряє стан водіїв. Кажуть, лікар оглядає їх вранці та в обідню пору під час перезміни. Щоранку автобуси перевіряє механік.
— Були ситуації, коли водіїв знімали з маршрутів у спеку через проблеми з тиском, — розповідає лікар підприємства "Автомир" 23-річна Інна Оніпко. — Зимою дехто йде на роботу з температурою. Якщо приходили нетверезі — знімали з рейсу і звільняли.
Водії говорять, перевірки на великих підприємствах-перевізниках ретельніші. На менших фірмах вони часто можуть бути формальними.
— Кажде утро іду до врачихи, — розповідає полтавець Олег. Працює на власному автобусі. — Вона приблизно знає, в кого яке здоров'я. Тиск може всім і не міряти. Тільки тим, у кого з серцем проблеми. Щоб п'яних випускали — такого не чув. Після врача жену автобус на яму. Там механік дивиться. Із путьовкою даю йому 8 гривень.
Олег каже, зміна триває 11 год. Перерва — 2 год. За правилами, водій має відпочивати не менш як годину, робочий день тривати до 10 год. На великих підприємствах водії не можуть порушувати ці норми — є чіткий графік. У дрібних фірмах він часто нестабільний.
Даїшники визнають, на міжміських маршрутах найпоширеніше порушення — переповнені салони.














Коментарі