Полтавська міська організація Комітету виборців України виявила в Полтаві "законний підкуп виборців". Тож піддала сумніву результати соціологічного опитування, бо воно підвищує рейтинг одним претендентам на посаду мера, а іншим — занижує.
— Якщо таким є переконання людей, які займаються благодійністю, то це дуже добре. Але якщо ці люди потім будуть висуватися як кандидати, то це підкуп виборців, — говорить керівник організації Олександр Денисенко. — Подібні заходи ми бачили на виборах міського голови Києва. Проведенню чесної кампанії загрожують недосконалість законодавства, неякісні списки виборців та їх непрямий підкуп. Благодійна допомога — матеріальний підкуп виборців, соцопитування — моральний. Некоректно проводити соціальні чи благодійні акції людям або партіям, які братимуть участь у виборчому процесі. Це схоже на звіт політтехнологів. Вибори до місцевих рад відмінені, а результати соцопитування треба показувати.
Прокоментуйте результат опитування громадської думки щодо політичних уподобань полтавців. Його провів Незалежний центр стратегічного дослідження Миколи Лебедика, викладача Полтавського університету економіки й торгівлі.
— Оцінювати важко, бо в Полтаві серйозних досліджень не робили авторитетні незалежні організації. Об"єктивні дані отримують, коли кілька організацій чи центрів працюють паралельно. Поки що зрозуміло тільки одне — якщо оприлюднюють такі матеріали, значить, хтось із кандидатів уже стартував із передвиборною програмою.
Чому сумніваєтеся в достовірності результатів цього опитування?
— Рейтинг одних кандидатів явно занижено — Баранова і Животенка. Інших, навпаки, завищено. У відсотках великий дисбаланс. У результатах зазначені політичні блоки, наприклад Матковського, Мамая, Кукоби, яких насправді не існує. Невідомо, які групи населення були опитані, як робилася вибірка виборців, коли відбулося опитування, можливо, після агітацій чи благодійних фестивалів, які впливають на думку людей.
Рейтинг одних кандидатів занижено. Інших, навпаки, завищено
Опитування проводили студенти. Це вони можуть робити. А ось проводити дослідження можуть лише рейтингові організації. Але оприлюднення — це вплив на думку населення. Люди вважають: у кого більший рейтинг, за того й голосуватиму. Спростувати опитування, проведене центром Миколи Лебедика, не можу. Але значні похибки в ньому є.
Коментарі
1