Набуття чинності закону про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів може серйозно вплинути на двосторонні економічні відносини Європи з Україною. Про це заявляють у Європейському Союзі.
"Рішення Києва запровадити подібний закон на своїй території матиме серйозний вплив на двосторонні економічні відносини. Цей закон є ще одним ударом по експортерах транспортних засобів з ЄС, яким вже було завдано шкоди необгрунтованим підвищенням ввізних мит на автомобілі в березні. ЄС повторно закликає Україну скасувати обидві норми", - йдеться у відповіді представництва ЄС в Україні на запитання агентства "Інтерфакс-Україна" з приводу наслідків підписаного президентом України Віктором Януковичем закону.
У європейському диппредставництві зазначають, що введення утилізаційного збору на автомобілі принесе більше шкоди експортерам автомобілів з Євросоюзу, ніж з інших країн, оскільки ЄС становить левову частку в українському імпорті автомобілів.
"Торгові потоки ЄС, які можуть бути потенційно вражені цим збором, складають 250 млн євро - що дорівнює вартості автомобілів, які ЄС щорічно експортує в Україну", - наголошується в коментарі.
У представництві ЄС нагадали, що Брюссель уже неодноразово висловлював свою стурбованість з цього приводу, а також озвучував надію на те, що Україна зробить все можливе, щоб уникнути вступу цього закону в силу. Згідно з інформацією, про це йшлося у листі глави представництва ЄС в Україні Яна Томбінського, в якому він звернувся до президента Віктора Януковича з проханням накласти вето на цей закон. Також ця тема піднімалася під час діалогу з питань бізнес-клімату між Україною та ЄС, який пройшов у Києві 25 липня поточного року.
"ЄС неодноразово заявляв, що цей закон не відповідає зобов'язанням України в рамках СОТ. Таким чином, не сумісні з принципами СОТ елементи повинні бути усунені до 1 вересня", - сказано в коментарі диппредставництва.
Згідно з інформацією, європейська сторона взяла до відома звернення президента України до уряду з приводу елементів цього закону, які не сумісні з СОТ.
Крім того, в європейському диппредставництві відзначили, що ЄС підтримує і заохочує дії країни на шляху прийняття заходів з охорони навколишнього середовища, включаючи ті, що стосуються транспортних засобів, термін дії яких закінчився.
"Однак ЄС дотримується думки, що слід уникати введення заходів, які викликають неправомірну дискримінацію між імпортованими автомобілями та автомобілями, які виробляються на території країни. Для того, щоб відповідати відповідним нормам СОТ, структура збору не повинна призводити до дискримінації серед різних категорій автомобілів, а її рівень повинен бути пропорційним фактичним витратам на утилізацію", - зазначили в представництві ЄС.
Коментарі
45