На Укрзалізниці не проводять реформ.
Про це на засіданні уряду заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Він апелював до відомства, яке очолює Степан Кубів: "Я так розумію, що рішення, ухвалене в середу (минулого тижня. - Gazeta.ua), не реалізоване? Про передачу підприємства міністерству економічного розвитку і торгівлі".
"Міністерство інфраструктури з початку виступало за корпоратизацію Укрзалізниці. Я особисто, готуючи новий статут підприємства, прописав одразу, що Кабінет міністрів - як орган управління. Водночас, вважаємо: незавершена реформа і передача цієї компанії з підпорядкування одного міністерства до іншого зашкодить реформі, яка, на жаль, не відбувається", - сказав він.
Він заявив про "реальні показники" на підприємстві.
За словами Омеляна, вихід "в плюс" УЗ за підсумками 2016 року зумовлений "простою цифрою": збільшення тарифу на 15%. "Який згенерував до компанії додаткових 3,8 мільярда гривень", - пояснив міністр.
"На тлі того, що 2015 року був збиток 600 мільйонів, 2016-го вийшли в плюс - 300,3 мільярда під питанням, куди ділись?", - сказав посадовець.
"За міжнародною аудиторською оцінкою цифри сумніші", - додав Омелян.
Він згадав про "зростання пасажирських перевезень".
"Але вантажні перевезення зменшилися. Транзитні на 30 процентів. Задоволення заявок бізнесу у пікові місяці 30 процентів, у непікові 50-60 процентів. На це треба серйозно реагувати", - сказав міністр.
"Оголосили, що 2016 року Укрзалізниця має стати локомотивом української економіки. Саме з цієї метою підняли тарифи. На жаль, цього не сталося. Для мене є більш ніж дивним замовлення через Дарницький завод на 3 мільярди гривень, коли УЗ має свої три власні, на яких може виготовляти вагони. Просто закупивши метал і колісні пари. Ми просто замовляємо у приватного сектору", - додав Омелян.
Також він заявив: протягом останніх місяців УЗ програла у судах позовів на 2 млрд грн.
"За це має хтось відповідати... Це не компанія з виробництва велосипедів, яку можна закрити і відкрити знову через 2 місяці", - зауважив Омелян.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українська корупція сягла рівня Росії
Він передав документи про зловживання на підприємстві прем'єру Володимиру Гройсману. Той запропонував надіслати їх у НАБУ.
Водночас керівник УЗ Войцех Бальчун зауважив, що знає "в якому стані виїжджають потяги".
"Це свідчить про дві речі - абсолютну відсутність відповідальності і стандартів. Дуже легко знецінити те, що ми робимо, якщо випустити потяг з відкритими вікнами взимку чи запханим у них сіном", - зауважив він та вказав на саботаж.
Колишній керівник польської залізниці Войцех Бальчун очолив УЗ у червні 2016 року.
18 січня Кабінет міністрів на закритому засіданні прийняв рішення відібрати у Міністерства інфраструктури право управляти УЗ. Його передали Кабміну.
Таку пропозицію виніс міністр економічного розвитку – віце-прем'єр Степан Кубів. Рішення прийняли без погодження з міністром інфраструктури Володимиром Омеляном.
Коментарі