Президентська кампанія 2004 року була однією з найбрудніших, повідомляють на віртуальній виставці політичної агітації "Хроніки чорного піару в Україні" від руху "Чесно". Показали фотографії реклами від виборів у1990-х і до сьогодні.
Технологи президента-втікача Віктора Януковича розкололи країну на "три сорти" - публікували буклети з таким поділом. Нібито саме так на країну дивилися із "помаранчевого" табору. Через 10 років там, де технологи малювали третій сорт, зокрема Донецька й Луганська області, почалася російсько-українська війна.
Політтехнологи Януковича асоціювали "помаранчевих" з агресією та насильством, а проросійського лідера показали "рятівником і захисником жителів півдня і сходу". 2012-го стали популярними меми, спрямовані проти Януковича. На зображеннях він і члени родини тримали на руках беззубих безхатьків в образі дітей.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Фінансуватимуть друзів і родичів": чому Банкова втручається в роботу Держкіно
"У гонитві за перемогою технологи, які працюють на політиків, удаються до прийомів фейкової соціології або поширюють фейки про опонентів. "Чорнуху" вкидають в останні дні виборчої кампанії, щоб у конкурента не було шансів спростувати інформацію і донести спростування до виборця. Але навіть фейки не є найгіршим проявом чорного піару. Деякі технологи готові створювати образи, які нищать суверенітет держави або карбують жахливі стереотипи", – розповідає про виставку координаторка Музею агітації та політичного трешу Оксана Галькевич.
"Остання президентська кампанія не була винятком із таких технологій, до того ж із боку обох головних конкурентів, - говорить Галькевич. - Тоді поширювали листівки, що за умови виграшу Володимира Зеленського втратимо безвіз, якщо виграє Петро Порошенко – продовжиться війна. Наслідки кампанії, яка була спрямована на жорстку поляризацію електорату, можна бачити й досі, коли два табори прихильників з'ясовують стосунки в соцмережах. Тимчасова вигода завдає неспівмірної шкоди суспільству, яке особливо в часи війни має бути об'єднаним і стійким".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Нові райони – спільні проблеми для Криму й Чернігівщини. Експерт оцінив результати річного поділу країни
Частина чорного піару може бути спрямована на поглиблення стереотипів, зокрема гендерних, нагадали в "Чесно". Продемонстрували фото з головою ВО "Батьківщина" Юлією Тимошенко, де 2006-го на листівці її зобразили як "головного спонсора" фірми засобів гігієни менструального циклу Kotex. Слоганом написали: "Після клімаксу життя тільки починається".
Виставка "Хроніки чорного піару" вже п'ята в Музеї агітації та політичного трешу. Цікаві фото зразків агітації організатори просять надсилати на пошту проєкту [email protected].
Серед політиків, за яких опитані українці не стали б голосувати, 46% назвали п'ятого президента України Петра Порошенка. Про це свідчать результати опитування, проведеного Соціологічною групою "Рейтинг" 23-25 липня. 36% не проголосували б за Юлію Тимошенко, 34% – Юрія Бойка, 29% – Володимира Зеленського, 26% – Олега Ляшка. Кожен п'ятий з опитаних не проголосував би за жодних обставин за Арсенія Яценюка й Олега Тягнибока.
Коментарі