За два останні місяці до міліції Черкащини надійшли звернення щодо шахрайських дій стосовно користувачів послуги "Екстренні гроші" "ПриватБанку".
"Злочинці беруть номери мобільних у приватних оголошеннях. Телефонують до людини й питають чи є клієнтом банку. Якщо вгадують, то представляються співробітниками банку. Кажуть, що уточнюють анкетні дані. Випитують паспортні дані, пін-код, номер банківської карти і номер телефону, за яким банківський працівник найчастіше зв'язується з клієнтом. Потім зв'язуються з оператором мобільного зв'язку і кажуть, що потрібно заблокувати цей номер, мовляв, загубили телефон. Використовуючи отримані особисті дані за допомогою послуги "Екстренні гроші" викрадають з рахунку клієнта кошти", - розповіла старший оперуповноважений відділу по боротьбі з кіберзлочинністю Оксана Заєць.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Москві заарештований український шахрай, який видавав себе за чиновника
За інструкцією банку, злочинці телефонують на гарячу лінію банку. Кажуть, що хочуть скористатися послугою "Екстренні гроші". Відповідають на поставлені питання і називають суму, яку хочуть отримати. На свій мобільний отримують секретний код. Вводять його у банкомат.
До банку таких скарг від клієнтів поки що не поступало. Відповідальність за розголошення персональних даних несе сам клієнт, стверджують в регіональному відділенні.
"Уточнювати персональні дані по телефону не має право жоден працівник банку. Навіть, якщо представлятиметься президентом банку. Адже, коли відкривається рахунок, людина підписує договір, в якому йдеться і про те, що зобов'язується приймати міри, щоб ця інформація не потрапила до третіх осіб. Особливо пін-код. Цю інформацію не знає жоден працівник банку, - пояснив Олександр Горшкодер із Черкаського головного регіонального управління "ПриватБанк". - Якщо правоохоронні органи доведуть шахрайство, банк гроші повертає. Але не тоді, коли людина сама назвала пін-код".
Коментарі
2