Літак президента Польщі, що розбився під Смоленськом 10 квітня 2010 року, взагалі не мав права на виліт, так як аеропорт "Смоленськ-Північний" не входив у польський реєстр діючих аеродромів.
Про це йдеться в 70-сторінковій доповіді Верховної контрольної палати (ВКП) Польщі, представленої в п'ятницю в Сейм.
Автори доповіді після катастрофи, в якій загинув президент Лех Качиньський і ще 95 осіб, проаналізували дії різних відомств - від міністерства оборони до Бюро охорони уряду - при організації польотів вищих осіб держави у 2005-2010 роках.
На їхню думку, якби всі процедури були дотримані, президента у фатальний день доставили б до Смоленська з найближчого великого аеропорту вертольотом після необхідної перевірки стану "Смоленська-Північного".
Головний висновок експертів полягає в тому, що держоргани, відповідальні за польоти керівництва країни, не координували свої дії - у взаємодії відомств панувала плутанина. Всі перевірені органи за підсумками аналізу отримали незадовільну оцінку ВКП.
МЗС Польщі, наприклад, не контролював отримання дипломатичних дозволів на перельоти над територією зарубіжних держав польських урядових літаків, не стежив за організацією координаційних зустрічей та перевірок, говориться в доповіді.
Керівники Міноборони і ВПС не стежили за дисципліною, підготовкою льотчиків і станом техніки в нині розпущеному 36-мe полre, який відповідав за перевезення виcокопоставлених осіб Польщі. Як з'ясувала перевірка, програма підготовки пілотів полку була складена ще на початку 1970-х і застаріла, а нова програма підготовки пілотів для літаків Ту-154 і Як-40 була прийнята лише 2011 року, коли їх зібралися вже списувати.
Керівники Бюро охорони уряду (БОУ) не аналізували загрози для керівництва країни під час закордонних поїздок, не складали плани забезпечення їх безпеки, була відсутня система контролю підготовки візитів, вважають експерти контрольної палати.
Автори доповіді вважають, що плутанина, яка панувала в БОУ при організації польотів вищих осіб держав пов'язана з відсутністю належного контролю з боку керівництва міністерства внутрішніх справ.
Доповідь розглянуть і обговорять депутати польського Сейму.
Польський Ту-154 розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом під час заходу на посадку. Загинули 96 людей - 8 членів екіпажу і 88 пасажирів, у тому числі президент Лех Качинський, його дружина і частина керівництва Польщі.
В даний час звинувачення в халатності пред'явлені колишньому заступнику начальника БОУ, однак прокуратура заявила, що коло підозрюваних ширше.
Коментарі
5