— Ніхто не вірить, що раніше я працювала касиркою в банку. До Києва приїхала після школи, щоб вступити на "Літературну творчість", але не добрала одного балу. Пішла на банківську справу, — розказує 34-річна Оксана Бистрова із Хмельницького. Вона дев'ять років пише сценарії до російських детективних серіалів та мелодрам.
— Спочатку писала сценарії для себе. Нікому не давала читати, доки не почала зустрічатися з київським письменником. Наш роман тривав чотири місці. Розійшлися, як дізналася, що має дружину й доньку, — говорить Оксана. — Щоб не ображалася на нього, відправив мій сценарій на конкурс. Присудили перше місце й заплатили 2 тисячі доларів премії. Запросили в агентство писати сценарії на дитячі дні народження та весілля. Отримувала по 50–70 доларів за сценарій. Потім отримала запрошення від московської сценарної агенції. До Москви поїхала заробляти гроші, лишитися жити там не планувала. Туди з Києва їдуть кар'єристи. Рік готувала сценарії для реклами молока, печива й ліків від головного болю. В Києві ті, хто пише сценарії до реаліті-шоу, отримують тисячу-дві доларів. У Москві — удвічі більше. Хороший сценарист за півроку може заробити на квартиру. Бувають місяці, коли тексти з мене просто пруть. Можу отримати 8–10 тисяч доларів. А буває, пишу одразу до двох-трьох серіалів, але — у шухляду. Тоді кидаю все, їду на море чи в гори на три-чотири дні, щоб відпочити від чоловіка, роботи й сімейних клопотів. Гарний сценарій може просто приснитися.
Оксана Бистрова каже, писати цікаві сценарії можуть багато людей. Та щоб заробити на цьому, слід навчитися продавати свою роботу.
— Не вмію правильно оцінити зроблене, тому продовжую працювати на агентство. Воно бере на себе переговори із замовниками, узгоджує гонорар. Не всі сценаристи стають знаменитими. Прізвища багатьох залишаються в тіні, бо часто доводиться працювати в команді, підпорядковуватися головному автору. Його прізвище та ініціали зазначають у титрах. Над серіалом зазвичай працюють 10–12 сценаристів. Ідею пропонує головний автор. Має двох-трьох помічників, які обробляють сценарії фрілансерів. Двоє сценаристів постійно чергують на знімальному майданчику, щоб швидко переписати текст, коли треба.
Коментарі