— У великих містах люди готові витрачати гроші. Тому тут легко побудувати успішний бізнес, — каже 36-річний Максим Заярний. Живе в Києві з 2010 року. Приїхав із міста Тальне Черкаської області. Працював продавцем квітів, пробував різні бізнеси. Зараз виготовляє фруктові букети на замовлення.
— Спочатку відкрив інтернет-магазин, але клієнтів було небагато. Потім підписав угоду з двома агентствами, що влаштовують свята. Через них отримую 90 відсотків замовлень. Купують букети по 700–900 гривень. Одна дизайнерка на презентацію свого одягу замовила 15 штук. Адвокат постійно купує букети дружині, прокурорам. За місяць заробляю 6–7 тисяч гривень, перед святами — 9–10. На виготовлення одного букета витрачаю 2–3 години. Зараз оформляю документи на оренду приміщення під кафе. Робитиму там свіжовижаті соки, продаватиму чаї.
— У великому місті неможливо мати погану репутацію, — говорить 37-річний Сергій Винник, власник станції техобслуговування у Києві. — Десять років тому працював на одній СТО, власник постійно дурив працівників і клієнтів. Коли посипалися скарги, переїхав у сусідній район, відкрив там станцію техобслуговування. Найняв інших працівників. І досі працює. Недоліком бізнесу в Києві є те, що багато конкурентів. Ціну на послуги підвищувати складно. У Коломиї, звідки я родом, ставлять глушники на "Шевроле" за 800 гривень, у столиці — за 600. І то люди кривляться, їдуть шукати дешевше. Але в столиці можна більше заробити на потоці клієнтів. У Коломиї за день приїде 2–4 особи. У мене — 8–14.
— Кожен третій бізнес у містах-мільйонниках успішний, у райцентрах — кожен десятий, — каже фінансовий консультант Тарас Радзівіл. — Найбільше можна заробляти на перепродажах. Відкрити інтернет-магазини й продавати товари для вузької аудиторії — вагітних, автолюбителів, байкерів, собаководів тощо. Якщо не маєте сайта, можна продавати на спеціалізованих виставках. У містах-мільйонниках розвинені спальні райони. Там може проживати понад 100 тисяч людей, хороша інфраструктура. Багато людей майже не виїжджають зі своїх районів. Тому попит на перукарні, манікюрні салони завжди буде. За день у перукарню в Києві приходить 25–40 осіб, у Житомирі — 7–10.
Затребувані швидкі послуги — термінова фотографія, виготовлення ключів, доставка піци, продуктів додому, кур'єрська служба, бюро перекладів.
— Мережа "Форнетті" стала у великих містах популярною саме завдяки тому, що люди могли їсти на ходу. Поспіх сприяє тому, що покупці менше торгуються, швидше приймають рішення про покупку. У мегаполісах багато вишів. На них теж можна будувати бізнес. Це може бути суборенда. Винайняти квартиру на півроку й здавати подобово. Вигідно переобладнувати квартири під гуртожитки. Організувати прокат речей — фотоапаратів, електроніки, костюмів тощо. Зараз стає популярним бізнес із прокату велосипедів.
20 гривень коштує оренда розкладного стільця в столичному парку Шевченка. Послуга популярна з травня до жовтня. Власник має два десятки крісел, розставляє їх під деревами.
За гроші постоять у черзі
— У великому місті можна заробляти на незручностях. У Києві та Харкові є люди, які стоять за гроші в чергах. Заробляють по 3 тисячі гривень на місяць, — говорить 33-річний Володимир Марченко, економіст компанії "АФС". — Сім років тому всі сміялися з чоловіка, який поблизу Севастопольської площі у столиці відкрив платний центр для зберігання шин. Мовляв, їх можна зберігати на балконі, у підвалі. Пройшов час, побільшало джипів. Стали міняти шини щосезону. Зараз у Києві діє понад 10 таких центрів.
Коментарі