У подвір"ї триповерхівки у Винниках, передмісті Львова, Роман Сліпенький, 49 років, має два гаражі. Один для нової "тойоти", другий — для лімузина ЗІМ 1955 року випуску.
— У 50-х роках цим лімузином їздив по Трускавцю маршал Жуков, — розповідає чоловік. — Його нащадки нині живуть у Лондоні. Вони попросили моїх знайомих розшукати ретро-авто. Хотіли купити. Звернулися до мене.
12 років тому Сліпенький купив авто у колишнього працівника обкому партії за $6,5 тис. Торгуватися не став. Переправив його до Лондона. За три роки мусив забрати авто назад, в Україну. Виявляється, ЗІМів немає в списку автомобілів, які дозволено реєструвати в Англії. Тому машину не розмитнили.
— В Україні покупця на ретро-авто за такі гроші знайти не зміг, мусив залишити собі, — згадує. — 1995-го за такі гроші ми могли купити двокімнатну квартиру. Тепер її ціна близько 30 тисяч доларів.
Сліпенький відчиняє гараж, щоб показати машину.
— Ігорю, вижени-но ЗІМ надвір, — гукає двоюрідного брата Ігоря Косовського. — Бо я боюся зачепити ворота бампером. Ігор доглядає і водить машину. Вона велика. Не маючи навичок, вузькими львівськими вулицями багато не наїздиш. Лімузин призначений для ескортів. У ньому навіть бокових дзеркал не передбачено. Їх ми прикрутили самі.
Ігор Косовський, 52 роки, помалу розвертає авто 5,8 м завдовжки на майданчику перед будинком, запрошує в салон. У ЗІМі шість місць. Салон обшитий червоним шкірзамінником. На підлозі — велюр.
Замовлення приймають за півроку-рік наперед
— Дивани й стінки обшив попередній власник, ми нічого не міняли, — каже Сліпенький. — Машину купив у чудовому стані, на ремонт не витрачався. Лише перефарбував кузов. Заплатив 600 доларів.
Роман Сліпенький працює директором турагенції "Ельдорадо". Вирішив заробляти і на лімузині. У вихідні автівку орендують для весіль. Замовляють на 4–5 год. Година коштує $34. За день обслуговує одну пару.
— Часто шлюбна церемонія затягується, доводиться їздити довше, ніж планували, — пояснює водій. — Можемо не встигнути до наступної пари.
За місяць ЗІМ приносить близько $1,5 тис. Щоправда, багато йде на бензин, уточнює Сліпенький. На 100 км — 22 л. Після кожної тисячі кілометрів ЗІМ везуть на техогляд. "Чистими" залишається близько тисячі. В обслуговуванні лімузин недорогий, але потрібні деталі знайти дуже важко. Буває, машина тижнями простоює через поломку.
Замовлення на ретро-автомобіль приймають наперед — за півроку-рік.
— Нині модно поєднувати протилежні стилі, — зазначає Сліпенький. — Часто у весільному ескорті їдуть старовинні авто й байкери. Наречена може бути вдягнена у звичайну сукню, а зачіска — як у 30-х роках минулого століття.
За роки роботи були й неприємні випадки, розповідає Косовський:
— Якось батьки наречених замовили машину, не спитавши ціну, — каже водій. — А коли прийшов час платити, не хотіли віддавати грошей — мовляв, задорого. Одного разу зі мною двома пляшками горілки розрахуватися хотіли. Та останнім часом такого не буває. Люди розуміють, що за красу треба платити.
Коментарі
1