Енергетична регіональна митниця 11 листопада через суд скасувала привілеї для нафтотрейдера "Лівела". Він і кілька інших компаній ввозили в Україну нафтопродукти без сплати ПДВ та акцизу.
— Зараз "Лівела" завозить із Білорусі та країн Прибалтики 60 відсотків від реалізованої кількості нафтопродуктів в Україні. Дешево продає його заправним станціям групи "Приват". Через це інші учасники ринку не можуть конкурувати з ними, — пояснює рішення суду Геннадій Рябцев, 44 роки, заступник директора науково-технічного центру "Психея". — Скасування привілеїв призведе до зростання ціни на пальне. Але не враховуючи цього факту, ціна все одно зросте.
За даними "Психеї", бензин А-95 у листопаді може подорожчати до 7,9 грн/л, а імпортний — до 8,8 грн/л. Вартість пального залежить від курсу євро. Він постійно коливається. А розмір акцизного збору прив'язаний до цієї валюти. Зупинка в жовтні Одеського нафтопереробного заводу також може вплинути на підвищення ціни. Оскільки вітчизняного продукту стає менше, його доведеться більше імпортувати. 2010 року роздрібні націнки автозаправок на літрі пального — найменші за останні 10 років, запевняє експерт. Вони заробляють 3–5%. Очевидно, захочуть підняти.
— Запасів дешевого бензину вистачить на два тижні. Щонайбільше — на місяць, — додає Геннадій Рябцев. — Зрозуміло, що група компаній на чолі з "Лівелою" звернеться до апеляційного суду.
Керівник консалтингової агенції А-95 Сергій Куюн, 34 роки, вважає, що на підвищення цін, окрім ситуації з "Лівелою", вплине подорожчання нафти на світових ринках. За місяць ціна виросла із $75 за барель до 90. Зі слів експерта, уже в грудні бензину, дешевшого за 8,3–8,4 грн, на вітчизняних заправках не буде.
Коментарі