Ексклюзиви
четвер, 03 червня 2021 00:55

"Десятий раз приходжу. Гляну, що черга, і йду геть"

Автор: Олена ЛУЦЕНКО
  Минулого четверга люди чекають прийому спеціалістів біля абонентської служби Полтавагазу. Більшість прийшла з’ясувати інформацію щодо заборгованості
Минулого четверга люди чекають прийому спеціалістів біля абонентської служби Полтавагазу. Більшість прийшла з’ясувати інформацію щодо заборгованості

Біля абонентської служби Полтавагазу на вул. Гагаріна минулого четверга опівдні десятки людей чекають у черзі. Стоять попід стінами, сидять на підвіконнях і бетонній огорожі.

— Я тут із семи ранку. Всі документи й рахунки треба переоформить, бо чоловік помер, — каже полтавка Тетяна Кочерга, 65 років. — Збиралася сюди цілий місяць. Раніше не могла прийти, хворіла на коронавірус. Тепер стоятиму, поки й лопну тут.

Найближче до входу в черзі — 73-річна Алла Гусак.

— Вони не дають відповіді на листи, які ми пишемо. Практично з неба беруть показники і виставляють борги, — говорить Алла Миколаївна. — З першого по четверте число щомісяця треба передавати показники лічильника. Додзвонитися неможливо. Телефони стаціонарні, а таких зараз немає ні в кого. Раніше просто перераховувала гроші. Лічильник показує дані, я сплачую. Тепер зробили мені борг 450 гривень. Уже раз вистояла чергу, пояснили — ви не повідомили по телефону показник. У мене лічильник надворі, живу в приватному секторі. Прийдіть і сфотографуйте, доступ вільний. Сказали написати заяву, 10 днів її розглядатиме комісія. А потім ще друга комісія. За квітень не знала кому платити — Полтавагазу чи Нафтогазу. Заплатила останньому. Накрутила 39 кубів, а мені присилають платіжку на 102. Додзвонилася до Нафтогазу. Там відповіли: звертайтеся до Полтавагазу, вони подають дані. Вчора простояла 4 години після обіду й не потрапила всередину. Сьогодні прийшла о 7:30.

Відчиняються двері. Охоронець у чорній масці забирає в деяких людей договори на приєднання до газопостачання.

— Це ще охраннік хороший. Люди заповнюють заяви на вулиці, він їх провіряє, — додає Алла Гусак. — Тут десятки людей на сонці годинами стоять. Нема жодної лавки.

На підвіконні сидить 73-річна Лариса Глуховець із Полтави. На бетон підстелила шмат картону від ящика, спирається на палицю.

— Уже і сиділа, і стояла. Змучилася, із сьомої ранку тут. До обіду не пройду, бачу. На прийом однієї людини виділяють пів години, — каже Лариса Василівна втомлено. — Мені повідомили про 4 тисячі гривень боргу. Почала виясняти, за які місяці. Сказали, заборгованість виникла, бо не передавала показники лічильника. А додзвонитися до них на гарячу лінію неможливо.

Із текою паперів чекає Тетяна Карнаух, 57 років.

— Хочу зробити звірку. Ми недавно купили квартиру. Заяву на заміну лічильника писав попередній власник. Хочу мати спокійне серце. Від цих цін на газ може бути все. У знайомої стався інсульт, як їй сказали, що не туди гроші заплатила. Почула цю історію й вирішила піти сюди, бо така сама по віку. Прийшла о 7:45 — четверта в черзі. Я приватний підприємець. Сьогодні буде нуль доходу, але здоров'я дорожче, — розповідає.

— Уже сюди десятий раз приходжу. Гляну, що черга, і йду геть, — приєднується до розмови 35-річний Віталій Леонов. Живе в селі Терешки. — Нарахували за березень борг 1100 гривень. У нашій квартирі довго ніхто не жив, газом не користувалися. Лічильник там є, треба з'ясовувати причину. Я десь 20-й у черзі. Відпросився з роботи. Працюю на в'язальній машині на підприємстві.

Просять дзвонити й надсилати повідомлення

Більшість газопостачальних компаній в Україні вимагають, щоб споживачі самостійно передавали показники лічильників із 1 по 5 число щомісяця. Це передбачено Кодексом газорозподільних систем, який затверджено постановою Нацкомісії з регулювання комунальних послуг від 30.09.2015.

"Якщо показники відсутні чи подані не за повний календарний місяць, то обсяг використаного газу визначається розрахунковим методом. Він затверджений державним регулятором галузі в Кодексі газорозподільних систем", — повідомляють на сайті Львів­газу. Пропонують споживачам надіслати смс-повідомлення, вказати інформацію в особистому кабінеті на сайті чи зателефонувати на стаціонарний номер.

Клієнти Київгазу можуть передати показники через телеграм, особистий кабінет на сайті. Також подзвонити на стаціонарний або мобільний номер. Черкасигаз просить передавати дані лічильника до 1 числа місяця за телефонами контакт-центру або через особистий кабінет. На сайті є покрокова інструкція.

Клієнти Полтавагазу можуть зробити це через сайт, вайбер і телеграм, подзвонити на стаціонарний телефон, надіслати повідомлення на мобільний номер у форматі: код району, номер особового рахунку, показник.

Зараз ви читаєте новину «"Десятий раз приходжу. Гляну, що черга, і йду геть"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути