Перед Новим роком отримав можливість побувати на відкритті "Турне чотирьох трамплінів", яке в 60-те стартувало в німецькому Оберстдорфі. Найбільше вразила демократичність цих популярних змагань. Увечері перед стартом просто на вулиці альпійського селища відбулося представлення учасників. Спортсмени особисто вийшли привітати глядачів. До кожного зі стрибунів, які завтра мали літати на лижах на 130 метрів, можна було підійти, потиснути руку, сфотографуватися чи взяти автограф.
На стадіон, куди з'їхалися понад 20 тисяч глядачів з усієї Європи, вели чотири турнікети. Жодної штовханини, усі спокійно пройшли на свої сектори. Найдешевший квиток на два дня змагань коштував 35 євро. Ані на суперсучасній арені, ні довкола неї не було видно жодного полісмена. Публіка із прапорами своїх країн радісно пританцьовувала на морозі 2 години, відведені для змагань, а потім ще 3 — коли першу спробу стрибунів через сильний вітер було припинено, і змагання вирішили повторити спочатку. Уболівальники із різних країн були перемішані на секторах, і ніхто навіть не збирався їх якось роз'єднувати.
Від морозу та вітру зі снігом народ рятувався глінтвейном по 3 євро за склянку. Винний запах, який стояв над тисячами людей, чомусь не викликав ні в кого агресії, а навпаки, ніби поєднував замерзлих уболівальників.
На змаганнях домінували спочатку норвежці, а потім — австрійці. Німці, яких на трибунах була більшість, голосно підтримували своїх співвітчизників, а потім спокійно згорнули прапори і пішли, не чекаючи церемонії нагородження. Австрійці, які залишилися на трибунах, свій національний гімн співали не надто завзято — не те що наші вболівальники на футбольних матчах збірної України.
На жаль, жодного українця серед 70 стрибунів не було. Немає в нас спортсменів такого рівня. І свято змагань "літаючих" лижників із десятками тисяч глядачів, яке просувається Альпами від міста до міста, у нас поки що теж навіть уявити неможливо.
Хоча в тому ж карпатському Буковелі народ, гадаю, із задоволенням пішов би на подібне видовище. Гарячого вина там теж би точно на всіх вистачило. Залишилося небагато — збудувати сучасний трамплін.
Коментарі
4