"У понеділок ввечері їхав додому трасою Львів–Самбір. Біля села Лапаївка влетів у яму. Там частина дороги пролягає через ліс, темно дуже. Від удару мене викинуло на узбіччя, колесо вісімкою вигнулося. Довелося міняти титановий диск за 1500 гривень. Як можна добитися компенсації від дорожників?"
Запитує 36-річний Андрій із села Ставчани Пустомитівського району.
Відповідає
Тарас Бачинський, 25 років, юрист компанії "Легал айд":
— Треба судитися. Найперше слід зафіксувати факт пошкодження колеса через вибоїну. Найкраще це зробити, викликавши на місце даїшників, щоб ті виміряли глибину ями, встановили швидкість, з якою рухався водій, оцінили пошкодження автівки. Виклик ДАІ — це 90 відсотків успіху. Якщо нема часу чекати на їх приїзд, можна скористатися службою мобільного шиномонтажу чи залучити свідків і зробити фотографії. Але такі дії менш ефективні. Вони можуть бути хіба бонусом при зверненні до суду. А там чим більше доказів, тим краще. Корисною буде судова або навіть позасудова експертиза колеса, але за неї доведеться викласти 300–500 гривень. Ці гроші теж можна повернути у судовому порядку. За пошкодження коліс на відрізку траси Львів–Самбір має відповідати "Укравтодор". Буває, що винуватця нелегко знайти, бо не відомо, хто ремонтував дороги. Наскільки суд швидко розглядатиме справу, теж питання. Та все одно раджу водіям звертатися до суду. Вони мають право на відшкодування збитків за законом. Коли цей процес стане масовий, дороги почнуть ремонтувати.
Коментарі